[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4668: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4670: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4671: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4672: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
Belstadions.net • Toon onderwerp - Verbouwing AFAS Stadion [19.000 - YR KV Mechelen]

Verbouwing AFAS Stadion [19.000 - YR KV Mechelen]

Huidige stadions met bouwkoorts.

Re: Argosstadion "Achter de Kazerne" [14.145 - YR KV Mechele

Berichtdoor Chimaera » do 17 jan 2013, 14:15

Benieuwd!
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Argosstadion "Achter de Kazerne" [14.145 - YR KV Mechele

Berichtdoor Zulte Waregem Sup » do 17 jan 2013, 19:26

Inderdaad...ook heel benieuwd naar de plannen. Ik was dinsdag in de buurt van het stadion en eerlijk gezegd die buitenkant rondom is een echte ramp en eerste klasse onwaardig!
Zulte Waregem Sup
 
Berichten: 660
Geregistreerd: za 05 apr 2008, 16:44

Re: Argosstadion "Achter de Kazerne" [14.145 - YR KV Mechele

Berichtdoor Chimaera » vr 18 jan 2013, 02:07

Dit is toch al vrij concreet: http://www.kvmechelen.be/site/artikel.php?id=4516
Daar kan je je al wat bij voorstellen maar morgen zullen we onze verbeeldingen waarschijnlijk niet meer nodig hebben ;)

Een uniform stadion zoals eerder werd aangekondigd zal het precies niet worden...
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Argosstadion "Achter de Kazerne" [14.145 - YR KV Mechele

Berichtdoor Tokkie » vr 18 jan 2013, 12:33

Avatar gebruiker
Tokkie
 
Berichten: 440
Geregistreerd: do 23 jul 2009, 13:07
Woonplaats: Aalst

Re: Argosstadion "Achter de Kazerne" [14.145 - YR KV Mechele

Berichtdoor Greenboy » vr 18 jan 2013, 20:36

De plannen zijn te bezichtigen op deze link:


Als Racinger ga ik geen commentaar geven op de lay-out van het nieuwe stadion. Het zijn trouwens maar schetsen. Maar ik laat de (voorlopige) conclusie aan iemand anders.
Greenboy
 
Berichten: 684
Geregistreerd: zo 18 mei 2008, 09:22

Re: Argosstadion "Achter de Kazerne" [14.145 - YR KV Mechele

Berichtdoor YNWA » vr 18 jan 2013, 20:42

Ik zal het dan maar zeggen. Ik hoop dat ze dit verbieden! Op wat trekt dit eigenlijk! Géén eenheid, NIKS!!
YNWA
 
Berichten: 31
Geregistreerd: di 10 feb 2009, 23:20

Re: Argosstadion "Achter de Kazerne" [14.145 - YR KV Mechele

Berichtdoor Woutvs » za 19 jan 2013, 10:45

Toch een paar opmerkingen. waarom die tribune schuin laten aflopen en iet recht maken?
En de tribune met de loges zou ik tot over de gehele lengte laten doorlopen.

Het is weer een typisch Belgische kakafonie zou ik zeggen.
Woutvs
 
Berichten: 291
Geregistreerd: ma 24 sep 2012, 18:19

Re: Argosstadion "Achter de Kazerne" [14.145 - YR KV Mechele

Berichtdoor jenske » za 19 jan 2013, 11:09

Waarom de lange tribune afloopt is ook mij een raadsel. En ook de oplossing in de hoek lijkt me wat 'kort door de bocht'. Waarom doen ze dat laatste? Geen ruimte genoeg om daar de hoek mooi rond te bouwen? -wall-

Denk ook dat de sfeermakers niet zo tevreden zijn met dergelijk concept. Hadden waarschijnlijk graag een staantribune achter doel gekregen die tot boven loopt. En niet zoals Lokeren (vroeger) en Lierse, waarbij onderdaan staanplaatsen zijn en bovenaan zitplaatsen...
Essevee!
jenske
 
Berichten: 575
Geregistreerd: do 24 apr 2008, 16:57

Re: Argosstadion "Achter de Kazerne" [14.145 - YR KV Mechele

Berichtdoor Greenboy » za 19 jan 2013, 11:14

Waarom de tribune niet verder loopt maar schuin is duidelijk. Er is te weinig plaats! Op de huidge plaats zal men nooit een mooi homogeen stadion kunnen plaatsen. Dan hadden ze minstens 10 meter moeten opschuiven naar de telenet kant en liefst ook nog wat metertjes naar links (als de hoofdtribune links van je staat), maar dat zal dus niet mogelijk zijn omdat je dan gans het stadion moet afbreken voordat je kan beginnen bouwen denk ik). Maar goed, dit vind ik echt geen goede oplossing, maar ze is dan ook nog niet definitief hé!
Greenboy
 
Berichten: 684
Geregistreerd: zo 18 mei 2008, 09:22

Re: Argosstadion "Achter de Kazerne" [14.145 - YR KV Mechele

Berichtdoor Duivelmann » za 19 jan 2013, 11:47

Persoonlijk vind ik die skyboxen volledig misplaatst, hierdoor wordt het stadion echt in 2 delen gesplitst wat volgens mij nefast gaat zijn voor de sfeer (kijk maar anderlecht).
Dat er skyboxen zijn heb ik geen enkel probleem mee, maar houd dan toch 1 tribune voorzien waar ze niet aanwezig zijn, en er 1 grote staantribune kan komen (bv. achter het doel).
Die hoek is ook echt spuuglelijk en kan pakken beter. Ik heb hier toch wel gemengd gevoelens.
Enerzijds ben ik blij dat de renovatie er komt en het ontwerp redelijk deftig is ondanks ons beperkt budget en plaatsgebrek,
aan de andere kant denk ik dat op sommige vlakken het ontwerp echt beter kan..
Duivelmann
 
Berichten: 123
Geregistreerd: do 19 maart 2009, 13:02

Re: Argosstadion "Achter de Kazerne" [14.145 - YR KV Mechele

Berichtdoor Chimaera » za 19 jan 2013, 12:13

Dit is Belgische koterij-stadion-"architectuur" versie 2.0. Cru gesteld doet men eigenlijk niets meer dan bovenop de huidige structuur een lelijke halve tweede ring zetten, aangevuld met een blok in de hoek, behoorlijk wat glas en een golfplaten wand. Er zit geen eenheid in het stadion, zelfs niet in iedere tribune apart door al die opdelingen en hoogteverschillen. Tussen de hoofdtribune en de nieuwe doeltribune komt er nog een aquarium, samen met het businessgebouw, de nieuwe skyboxen en de business seats in de hoofdtribune is dit van het "goeie" teveel, dit breekt opnieuw de eenheid en dat is vooral in de bochten te merken. Daarnaast is er door de hoge muur en daarboven de skyboxen teveel hoogteverschil tussen de onderste en bovenste ring. Het zootje dat men er van heeft gemaakt in de nieuwe zijtribune, de bocht inbegrepen, zal het karakter en de sfeer in deze tribune niet verbeteren, wel integendeel. Dit is zowat het tegenovergestelde van wat werd aangekondigd, met name een sfeervol, gesloten stadion in een uniforme stijl. Al is het iets beter, de hand van het bureau dat ook verantwoordelijk is voor het nieuwe Stayen is hier opnieuw duidelijk merkbaar. Hopelijk zijn dit inderdaad voorlopige plannen en wordt het ontwerp bijgestuurd na gesprekken met onder meer de supporters. Ik verwacht geen grote veranderingen maar kleine aanpassingen kunnen soms een wereld van verschil maken.
Afbeelding
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Verbouwing "Achter de Kazerne" [18.500 - YR KV Mechelen]

Berichtdoor Chimaera » za 19 jan 2013, 18:44

Op het Skyscrapercity-forum werd het aangekaart en het viel mij ook al op: de zichtlijnen vanaf de nieuwe tweede ring zijn een complete ramp. Als er gescoord, ingegooid of een hoekschop wordt genomen zal je het waarschijnlijk niet kunnen zien.
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Verbouwing "Achter de Kazerne" [18.500 - YR KV Mechelen]

Berichtdoor Zulte Waregem Sup » zo 20 jan 2013, 10:04

ik vind het nogal meevallen. Op deze locatie kan je volgens mij geen deftige verbouwing realiseren. Hopelijk wordt de hoofdtribune ook aangepakt. Het enige wat beter zou kunnen zijn is het veld opschuiven naar de telenet site. Ik weet niet of dit technisch haalbaar is. Enig probleem dan is dat men alles met de grond gelijk moet maken en heropbouwen... Het kostenplaatje zou dan ook een heel stuk hoger zijn...
Zulte Waregem Sup
 
Berichten: 660
Geregistreerd: za 05 apr 2008, 16:44

Re: Verbouwing "Achter de Kazerne" [18.500 - YR KV Mechelen]

Berichtdoor Chimaera » di 22 jan 2013, 12:48

Tegenwoordig kan je met Google Maps en Streetview en Bing Bird's Eye op verkenning gaan...

De voornaamste handicap van de huidige locatie is de noordoostelijke hoek, waar men zeer dicht bij de straat komt http://goo.gl/maps/1mzfq . Nu staat daar naast het business-gebouw zo'n tribunetje van niks dat men zelfs niet kan overdekken anders neem je een deel van het zicht uit die business seats weg. De lange tribune met een volledige tweede ring bouwen lijkt me theoretisch wel mogelijk maar dan kom je mogelijk te dicht bij de achterliggende huizen. Je kan dus concluderen dat men daar niet echt iets anders kon doen. Het ontwerp voor de noordwestelijke bocht (staantribune/Telenet) is volgens mij tot stand gekomen omdat men het trainingsveld absoluut wilde laten liggen: een kleine bovenring en door het ontbreken van de benedenring is de passage van fans daar geen probleem, mét benedenring was het misschien te krap én te druk geweest daar.
De overgang in de andere bocht (Telenet/hoofdtribune) had misschien wel anders gekund, al is het moeilijk door de totaal verschillende vorm van de hoofdtribune en de nieuwe doeltribune. Had men die nieuwe doeltribune iets anders ontworpen dan had men de hoofdtribune (of alleen de bovenring ervan) kunnen doortrekken in de bocht en ook de loges een bocht laten nemen, aansluitend op de hoofdtribune. Maar dat ware eigenlijk ook niet mooi geweest. In de laatste bocht (hoofdtribune/business-gebouw) zit je met een gelijkaardig probleem.
Als je de nieuwe doeltribune bekijkt lijkt geen grond van Telenet te worden ingenomen, meer zelfs, die oplopende tweede ring volgt mooi de contouren van de parking.
De hoofdtribune zal men waarschijnlijk 'opkuisen', renoveren, moderniseren en uitbreiden naar achter toe. Men zou dat wel wat mooier kunnen aanpakken dan met die drie blinde golfplaten blokken in het ontwerp. Wat men echter van plan is met het business-gebouw is niet duidelijk. Ook 'opkuisen' en wat moderniseren?

Ik blijf het een chaotisch uitziende aaneenplakking van stijlen vinden maar gezien de situatie kon men dus op wat details na niet veel anders doen. Zulte Waregem Sup, zoals je zegt, met een groter budget had men voor de duurzamere optie kunnen kiezen: opschuiving van het veld en alle tribunes tegen de vlakte om vervolgens een uniform stadion te bouwen. Met mijn plannetje kon dan zelfs het oefenveld blijven liggen:
Afbeelding
Dan rest er mij enkel nog de hoop dat de zichtlijnen op die nieuwe tribunes in realiteit beter zullen zijn dan de renders doen vermoeden.
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Verbouwing "Achter de Kazerne" [18.500 - YR KV Mechelen]

Berichtdoor Chimaera » ma 28 jan 2013, 12:46

Fans keuren nieuw stadion op Bouwbeurs: http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 7_00447625
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Verbouwing "Achter de Kazerne" [18.500 - YR KV Mechelen]

Berichtdoor Duivelmann » vr 01 feb 2013, 14:36

Een korte (visuele) duiding over de stadionplannen

Duivelmann
 
Berichten: 123
Geregistreerd: do 19 maart 2009, 13:02

Re: Verbouwing "Achter de Kazerne" [18.500 - YR KV Mechelen]

Berichtdoor Tokkie » wo 03 apr 2013, 12:56

KV Mechelen kan beginnen verbouwen. Malinwa wil het Argosstadion vernieuwen en de capaciteit uitbreiden tot 18.500 plaatsen. Volgens Johan Timmermans, de voorzitter van KV Mechelen, zullen de verbouwingen geen invloed hebben op het sportieve beleid.


"KV heeft doorheen de jaren een bedrag opzijgezet en moet nu niet op de sportieve rem gaan staan", benadrukt voorzitter Timmers in Sport/Voetbalmagazine. "De verbouwingen zullen waarschijnlijk beginnen in de lente van volgend jaar, na de reguliere competitie. Om een nieuwe stap te zetten, hebben we een grotere accommodatie nodig. Daarmee willen we uitgroeien tot een ambitieuze subtopper."

De eersteklasser wil het aantal zitjes uitbreiden om zo 18.500 supporters te kunnen ontvangen. Het budget van de Maneblussers bedraagt acht tot tien miljoen euro. De club kreeg van de Vlaamse regering een lening met lage rente. Ook Telenet, de hoofdsponsor van KV Mechelen steunt het project financieel.
PROBLEEM VAN DE BAAN

Aanvankelijk werd er gedacht om een gemeenschappelijk stadion te bouwen voor KV en Racing Mechelen, maar die plannen werden van tafel geveegd. De voorziene grond bleek echter te klein en te drassig te zijn. Een jaar geleden bereikten de politieke partijen en de twee Mechelse clubs wel een akkoord.

Het stadsbestuur verkocht de gronden, bedoeld voor het nieuwe stadion, en kocht met dat geld het stadion van KV Mechelen en de jeugdvelden van Racing Mechelen. Via een erfpacht kregen beide clubs de garantie dat ze, in ruil voor een huurprijs, 99 jaar over de velden kunnen beschikken.

Enkele maanden geleden deed zich echter een probleem over de erfdienstbaarheid voor rond de grond dat het stadsbestuur had verkocht. De erfdienstbaarheid heeft betrekking op de verdeling. De koper van het terrein wachtte op de goedkeuring van de Vlaamse overheid voor de verkoop werd afgerond. "De Vlaamse overheid heeft alles goedgekeurd", meldt voorzitter Johan Timmermans. "Een hele opluchting." Hierdoor kan KV Mechelen beginnen aan hun stadionuitbreiding.
Avatar gebruiker
Tokkie
 
Berichten: 440
Geregistreerd: do 23 jul 2009, 13:07
Woonplaats: Aalst

Re: Verbouwing "Achter de Kazerne" [18.500 - YR KV Mechelen]

Berichtdoor Greenboy » ma 03 jun 2013, 18:09

Greenboy
 
Berichten: 684
Geregistreerd: zo 18 mei 2008, 09:22

Re: Verbouwing "Achter de Kazerne" [18.500 - YR KV Mechelen]

Berichtdoor nillie » vr 07 jun 2013, 17:00

Het doet mij een beetje denken aan de achtertuin van mijn vroegere gebuur. Hij had daar zelfgemaakte hutjes voor zijn duiven staan (aka duivenkoten), allemaal uit willekeurig materiaal, en allemaal verschillende afmetingen...
Het had wel iets...

Voor een stadion is dit echter onaanvaardbaar (mijn persoonlijke mening).
Het ziet er rommelig en willekeurig uit, en je krijgt zoals eerder gezegd waarschijnlijk problemen met zichtlijnen. Het behouden van staanplaatsen is ook echt niet meer van deze tijd, maar ik kan begrijpen dat sommige mensen hier voorstander van zijn. Puur financieel gezien is dit echter een domme beslissing. Als er genoeg plaats voorzien is, kan je kiezen tussen zitten en rechtstaan, maar je bied wel comfort aan en je kan meer vragen voor een ticketje : meer inkomsten voor de ploeg.
Kwaliteit haalt het op lange termijn trouwens altijd van kwantiteit. Kijk maar naar eerste en tweede klasse in Engeland. En sfeer maak je zelf, dat heeft niets met zitten of staan te maken...

Ik ben geen fan van het team, maar ik zou me als support bekocht voelen als de ploeg waar ik zo hard voor gevochten heb, zoiets aan mij probeert te verpatsen.
Ik hoop dat (zoals wel vaker gebeurd) de bouwplannen nog serieus gaan wijzigen.

Het is niet zomaar dat een ovalen kuip zo vaak terug komt als ontwerp. Het geeft gewoon het beste zichtveld, en het meeste comfort. Originaliteit is tof, maar niet ten koste van uw wedstrijdervaring. En als je zoveel mogelijk volk op de bestaande ruimte wil krijgen, dan mag je dat imho niet op de kap van het comfort van uw supporters doen. Dan kun je er evengoed wat heuvels rondzetten en iedereen op gras laten staan...
nillie
 
Berichten: 5
Geregistreerd: vr 07 jun 2013, 09:31

Re: Verbouwing "Achter de Kazerne" [18.500 - YR KV Mechelen]

Berichtdoor Greenboy » za 16 nov 2013, 14:39

De definitieve macquette

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Greenboy
 
Berichten: 684
Geregistreerd: zo 18 mei 2008, 09:22

VorigeVolgende

Keer terug naar Verbouwingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron