[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4668: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4670: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4671: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4672: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
Belstadions.net • Toon onderwerp - Jan Breydelstadion [28.285 | Brugge]

Jan Breydelstadion [28.285 | Brugge]

Huidige stadions met bouwkoorts.

Re: Jan Breydelstadion [Brugge - 29.042]

Berichtdoor Piussi » wo 05 dec 2012, 16:02

ik zou opteren voor kunstgras.. Velen zijn er tegen.. Maar die heb je normaal niet kapot gespeeld na enkele maanden.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Piussi
 
Berichten: 1148
Geregistreerd: zo 30 maart 2008, 11:22
Woonplaats: Geel

Re: Jan Breydelstadion [Brugge - 29.042]

Berichtdoor Greenboy » wo 05 dec 2012, 22:06

Ik ben absoluut tegen kunstgras. Geeft geen normaal voetbal. Voor mij moest dit verboden worden voor wedstrijden.
Voetbal is een winetersport, dus horen slechte velden er nu eenmaal bij. Als je graag zaalvoetbal speelt, moet dat maar in zaal gebeuren, of anders een competitie oprichten voor ploegen die op een kunstgrasveld spelen.
Greenboy
 
Berichten: 684
Geregistreerd: zo 18 mei 2008, 09:22

Re: Jan Breydelstadion [Brugge - 29.042]

Berichtdoor jenske » wo 05 dec 2012, 22:08

Het grote probleem blijft dat 2 ploegen gebruik moeten maken van dit veld. Doch, mits enkele ingrijpende maatregelen zouden ze het veld toch iet langer kunnen bespeelbaar houden.
Door de tribunes krijgt het gras te weinig zonlicht en Wind.
Daarom... doe zoals bij veel clubs. Koop immense windturbines, zet van die gloeilamen over het volledige veld en beregen indien nodig. Gewoon de natuur nabootsen, het kost je eenmalig een aardige kluit, maar het zal op termijn wel goedkopen zijn dan ieder half-seizoen de grasmat te veranderen.
Essevee!
jenske
 
Berichten: 575
Geregistreerd: do 24 apr 2008, 16:57

Re: Jan Breydelstadion [Brugge - 29.042]

Berichtdoor Chimaera » do 06 dec 2012, 10:52

Het Jan Breydelstadion mag dan hoge koptribunes hebben, het is maar deels overdekt en twee van de vier bochten zijn bovendien open. Dit heeft men destijds bewust zo ontworpen, ervan uitgaand dat het veld anders niet genoeg windcirculatie zou krijgen. Licht en lucht lijken me dus niet echt het probleem.

Het is altijd al wat geweest en men heeft al vanalles "geprobeerd".

Er wordt vaak, ook nu weer, verteld dat het aan de ondergrond zou liggen. Zo bestaat er een verhaal dat die jaren geleden bevochtigd werd met water uit de vijver naast het stadion, verzuurd door het kerkhof. Voor de aanleg van het huidige veld klaagde de groendienst dat de dure veldverwarming te dicht bij de oppervlakte werd aangelegd waardoor water niet diep genoeg kon wegzinken. Nu argumenteert diezelfde groendienst dat de Nederlandse leverancier van het huidige veld, betaald door Club Brugge en aangelegd in maart van dit jaar, de verkeerde grondsoort zou hebben gebruikt, die het water niet kan opnemen. Nochtans herinner ik mij dat de groendienst zèlf toen poreuze lavagrond onder het veld zou hebben gelegd. Toen deze week de kwestie in het nieuws kwam zag je de mannen van de groendienst gaatjes prikken met de vorken die ze van de Nederlanders kregen... om ze vervolgens weer dicht te stampen.

Ik sprak vorige week vrijdag in een Brugs sportcomplex met de zaalwachter en een verantwoordelijke van de plaatselijke judoclub over het probleem. De zaalwachter gaf een schrijnend voorbeeld van hoe het er in de stad aan toegaat op het vlak van sportbeleid (zo zou Brugge absoluut niet topsport-minded zijn - en bij uitbreiding Vlaanderen/België, dat weet iedereen - en wijken talenten uit naar plaatsen waar ze een betere omkadering krijgen) en beheer van sportinfrastructuur: er liggen in Brugge vier kunstgrasvelden. De bedrijven die die aanlegden leverden daar een handleiding bij in de vorm van cursussen. De verkeerde mensen volgden die echter en niet de groendienst zoals het hoort, met als gevolg slecht onderhoud. De judoka gaf de volgende oplossing voor het veld van het stadion: Club Brugge mag niet opnieuw toegeven, als het echt te gortig wordt zal de voetbalbond wel genoeg druk zetten en zal de stad niet anders kunnen dan een nieuw veld aanleggen. Euh, moeten er eerst weer langdurig geblesseerden vallen zoals Stenman vorig jaar? En nog: Cercle zou eens de topploeg moeten zijn, met Europese matchen en meer toeschouwers, zodat de situatie omkeert en Cercle niet meer kan argumenteren dat het al die investeringen niet nodig heeft. Tja...
Wat zien we amper enkele dagen na dat gesprek: Stad en Cercle spreken - na alle heisa over het veld uiteraard - hun engagement uit maar Club zou het weer grotendeels moeten betalen, want "zij hebben centen". Daar komen mijn haren dus van overeind. De stad is eigenaar en verhuurder en het stadion wordt door Club én Cercle gebruikt. De kosten moeten eerlijk verdeeld worden, Club is geen liefdadigheidsinstelling. De huurverdeling mag ook eindelijk eens herbekeken worden en eigenlijk heeft Club nog een pak geld tegoed voor het huidige veld, alleen de stad participeerde daarin voor een schamele 10% (€10.000). Het profitariaat mag eindelijk eens stoppen. Eigenlijk zou je cru kunnen stellen dat Cercle de "Financial Fairplay" van de UEFA overtreedt. Het heeft minder middelen dan zijn rechtstreekse concurrenten maar leefde dankzij het gehate Club en een hoop geleende spelers jaren boven zijn stand. De huidige sportieve malaise is eigenlijk niet meer dan logisch, het moest er eens van komen. Voor een vereniging die in 2014 115 jaar zal bestaan mag Cercle dringend eens op eigen benen leren staan.

Laat er geen twijfel meer over bestaan: Club heeft een eigen stadion nodig en niet alleen vanwege de staat van het veld.

Ik zou graag eens horen hoe jullie als niet-Bruggelingen hierover denken. Ik hoop en denk dat het EURO2000-verhaal ("Club krijgt gratis een groot stadion") intussen tot het verleden behoort, zo niet kan dit gemakkelijk gecounterd worden.

Als uitsmijter een foto van een mooi watergordijn in themacafé Extra Time onder de Noordtribune eind november, getrokken door een blauw-zwarte medesupporter. Zo ziet het hele stadion er eigenlijk uit als het een beetje begint te regenen. Met dank aan de goede zorgen van huisbaas Stad Brugge.
Afbeelding
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Jan Breydelstadion [Brugge - 29.042]

Berichtdoor Woutvs » do 06 dec 2012, 11:16

Over cercle heb je in ieder geval gelijk. Voor de kosten te delen is het eigenlijk zeer makkelijk. Laat elke partij 1/3 de betalen voor onderhoud van het Jan Breydelstadion. En natuurlijk hoop ik ook wel dat er nieuwe stadions komen.
Woutvs
 
Berichten: 291
Geregistreerd: ma 24 sep 2012, 18:19

Re: Jan Breydelstadion [Brugge - 29.042]

Berichtdoor Chimaera » do 06 dec 2012, 11:38

Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Jan Breydelstadion [Brugge - 29.042]

Berichtdoor Chimaera » do 06 dec 2012, 12:11

Aangezien er niet meteen nog verbouwingen zitten aan te komen: terug naar forum "huidige stadions".
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Jan Breydelstadion [Brugge - 29.042]

Berichtdoor Piussi » do 06 dec 2012, 15:20

Afbeelding
Avatar gebruiker
Piussi
 
Berichten: 1148
Geregistreerd: zo 30 maart 2008, 11:22
Woonplaats: Geel

Re: Jan Breydelstadion [Brugge - 29.042]

Berichtdoor Belgiëlooptachter » di 11 dec 2012, 12:56

Cirkul moet zijn plan maar trekken.
Supporter van FC Barcelona en Club Brugge KV
Avatar gebruiker
Belgiëlooptachter
 
Berichten: 41
Geregistreerd: do 17 nov 2011, 14:06

Re: Nieuw Stadion Brugge (45.000)

Berichtdoor Chimaera » do 13 dec 2012, 11:50

Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Jan Breydelstadion [Brugge - 29.042]

Berichtdoor Chimaera » zo 16 dec 2012, 16:23

Opgevangen dat de stad het onderhoud van het veld na de heraanleg uit handen zou geven. Club en Cercle zouden dit voortaan uitbesteden aan een privé-firma en krijgen hiervoor een compensatie van de stad.

Gisteren tijdens de match opgemerkt dat na de mobiele zetels in de dugouts van Club en Cercle nu ook voor de bezoekende ploeg van die comfortabele, hoge stoelen zijn aangekocht ter vervanging van de plastic kuipzitjes. Zwart (de kleur die Club en Cercle gemeen hebben) en zonder sponsoring, dus geschikt voor zowel de thuismatchen van Club als Cercle. De home-dugout van Cercle is niet dezelfde als die van Club, iedere match zullen de drie soorten stoelen (blauw-zwart, groen-zwart en zwart) dus verwisseld moeten worden.

De door Club in 2011 geïnstalleerde LED-boarding tussen de eerste en de tweede ring vertoont al wat mankementen. Sommige stukken geven niks weer, andere kleuren rood op.
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Jan Breydelstadion [Brugge - 29.042]

Berichtdoor Woutvs » ma 07 jan 2013, 16:01

Woutvs
 
Berichten: 291
Geregistreerd: ma 24 sep 2012, 18:19

Re: Jan Breydelstadion [Brugge - 29.042]

Berichtdoor Zulte Waregem Sup » ma 07 jan 2013, 19:14

Het Brugse veld heeft m.i. SGL nodig... zo niet is het volgend seizoen opnieuw hetzelfde liedje.
http://www.sglconcept.com/nl/index.htm
Zulte Waregem Sup
 
Berichten: 660
Geregistreerd: za 05 apr 2008, 16:44

Re: Jan Breydelstadion [Brugge - 29.042]

Berichtdoor Chimaera » di 08 jan 2013, 10:13

Ik weet niet of dat de oplossing is. Het probleem van de grasmat is, naast uiteraard de drukke bespeling, de bodem die uit klei zou bestaan. De nieuwe schepen van groen Philip Pierins heeft aan beide ploegen voorgesteld om in de zomer kunstgras te leggen. Club is eerder voor maar nog niet helemaal overtuigd. Cercle is eerder tegen, dat kan met het hoge prijskaartje (500.000 euro) te maken hebben. Ook voor het nieuwe veld dat momenteel wordt aangelegd (75.000 euro) en klaar moet zijn tegen de derby op 20 januari neemt Cercle maar 15% voor zijn rekening, de rest komt van de stad (50%) en Club (35%).
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Jan Breydelstadion [Brugge - 29.042]

Berichtdoor Chimaera » do 10 jan 2013, 07:15

Heraanleg van het veld en bouw van een verplichte noodtrap aan het logegebouw (de voorbereidende werken gebeurden al in de zomer):
Afbeelding
Toch wel een nieuwe verminking voor het al niet bepaald mooie Jan Breydelstadion.
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Jan Breydelstadion [Brugge - 29.042]

Berichtdoor Zulte Waregem Sup » do 10 jan 2013, 07:57

Het was een mooi stadion tot aan de verbouwingen voor Euro 2000. Men heeft hier te besparend gewerkt. Had men het stadion rondom toe gebouwd en volledig overdekt, zou het volgens mij nu nog een heel mooi stadion kunnen zijn... en het kan nog! Ook nieuwe stoeltjes zijn een must en kunnen het geheel een aangenamere aanblik geven.
Zulte Waregem Sup
 
Berichten: 660
Geregistreerd: za 05 apr 2008, 16:44

Re: Jan Breydelstadion [Brugge - 29.042]

Berichtdoor Woutvs » vr 11 jan 2013, 15:11

Het zal nog een mooier stadion worden. ;)

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 0_00429210

Maar wel een goed idee vind ik.
Woutvs
 
Berichten: 291
Geregistreerd: ma 24 sep 2012, 18:19

Re: Jan Breydelstadion [Brugge - 29.042]

Berichtdoor Chimaera » za 12 jan 2013, 13:17

Het dak van de Zuidtribune is ideaal voor zonnepanelen. Door de oriëntatie en hellingsgraad zullen ze daar ook bij een lage winterzon genoeg licht krijgen, zelfs als ze volledig plat liggen.
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Jan Breydelstadion [Brugge - 29.042]

Berichtdoor Westelfan » di 15 jan 2013, 21:31

overal nieuwe stoeltjes zijn inderdaad een must. Dat maakt het al mooier, ik zou opteren voor helemaal wit met langs de ene kant het logo van cercle en langs de andere dat van brugge of iets dat onderaan in het wit begint en naar boven toe overgaat in zwart met daartussen enkele rode en blauwe stoeltjes. Maar dan zonder lijnen of het lijkt op het vogelkak motief van anderlecht. Maar omde tribunes dicht te bouwen zit je toch met een probleem denk ik. er zal wel ergens een ander hoogte of helingsgraad zijn+ ik vermoed dat een dakconstructie dan vrij duur gaat worden.
Maar dan heb je wel een mooi stadion, maar dat is nog niet alles, zoals al aangetoond op dit forum moet het langs binnen ook helemaal worden vernieuwd. Dus het uiteindelijke prijskaartje zal niet zoveel schelen van een nieuw stadion. Maar ze vinden er waarschijnlijk toch nooit een grond voor.
Ik wil hiermee dus zeggen dat ik ook mijn geloof begin te verliezen in een nieuw stadion en denk dat het waarschijnlijk *zucht* een verbouwing gaat worden. -neenee-
Avatar gebruiker
Westelfan
 
Berichten: 310
Geregistreerd: za 14 jul 2012, 13:28

Re: Jan Breydelstadion [Brugge - 29.042]

Berichtdoor Chimaera » di 15 jan 2013, 22:24

Kleurpatroon zou ik niet te druk maken.

Mja, door het hoogteverschil zou een doorlopend dak inderdaad omhoog moeten golven, anders krijg je plaatsen zonder zicht op het veld. De tweede ring van de zijtribunes verhogen tot de hoogte van de doeltribunes lijkt me bouwtechnisch niet evident en ik weet niet of de huidige, oude constructie dat zou kunnen dragen. Je komt er ook niet mee aan 40.000 plaatsen, daarvoor zouden de zijtribunes hoger moeten zijn dan de doeltribunes. Maar ik ga er nog altijd van uit dat er een nieuw stadion in Brugge komt, het positivisme bij Club en het feit dat de burgemeester benadrukt dat er een nieuw stadion voor Club IN BRUGGE moet komen stemt me weer hoopvol. Jazeker, na bijna zes jaar van telkens "één stap vooruit, twee achteruit" is dit blijkbaar nog steeds mogelijk ;) Stad en Club werken nu best samen een heel degelijk plan op een goede locatie uit waarbij het risico op tegenstand en vertraging minimaal is.
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

VorigeVolgende

Keer terug naar Verbouwingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten

cron