Ik heb ze allemaal geshared op ons supportersforum, de feedback post ik hier wel

Bron: HNB 26/04AALST - Eendracht Aalst zit met een groot probleem: de tribunes zijn onveilig verklaard en voor de start van het voetbalseizoen moet er een oplossing komen. Supporters vrezen dat Eendracht op het veld van Dender zal moeten spelen.
Op welk veld zal Eendracht Aalst volgend seizoen spelen?
Dé vraag die zowel supporters als spelers van Eendracht al enige tijd bezighoudt.
Het dossier over een nieuw stadion zit muurvast. Nochtans is een oplossing dringend nodig: zowel de staan- als de zittribunes van het Pierre Cornelisstadion zijn rot en onveilig.
De tribune buigt door en er zijn verschillende scheuren in het beton vastgesteld. De staantribune wordt nu nog onderstut met een houten constructie, maar dat biedt op termijn geen soelaas meer.
Drie opties
Als Eendracht Aalst volgend seizoen op het speelveld wil staan, moet er een keuze gemaakt worden over het stadion.
Er zijn drie mogelijke opties.
Een eerste optie: de huur van een mobiele staantribune, kostprijs 500.000 euro. Een mobiele staantribune van staal is veilig en overdekt, maar kan hoogstens vijf jaar gebruikt worden. Dat betekent dat die 500.000 euro eigenlijk weggegooid geld is.
Tweede optie is de bouw van een volledig nieuw stadion: 3 à 4 miljoen euro. Aangezien uit de tests gebleken is dat niet enkel de staan- maar ook de zittribune onveilig is, moet bijna het gehele stadion herbouwd worden. Ook de lichtmasten en de drie stookinstallaties vertonen ernstige gebreken. In totaal kost dit minstens drie miljoen euro.
Deze tweede optie is niet meer realiseerbaar voor het nieuwe seizoen.
Aangezien er nog geen bouwvergunning is ingediend voor een nieuw stadion, en die vergunning heel moeilijk goedgekeurd zal worden omwille van de ligging in dicht bewoond gebied, kan een nieuw stadion ten vroegste in 2017 klaar zijn.
Derde optie is de huur van het veld van FCV Dender in Denderleeuw. Deze laatste optie is ongetwijfeld het minst populair bij de supporters. Het enige voordeel is dat Aalst intussen zelf een stadion zou kunnen bouwen. Het pijnpunt in dit dossier is zonder twijfel het tijdsgebrek. Op enkele maanden moet nu beslist worden wat er met Eendracht Aalst gaat gebeuren. Vergunningen die nooit op tijd rond kunnen zijn, moeten er in alle haast doorgeduwd worden.
Hoe kan het dat het zover is kunnen komen? Burgemeester Christoph D’Haese (N-VA): ‘De vorige besturen hebben de problemen met het stadion nooit aangepakt en wij moeten dit nu op heel korte termijn zien op te lossen. We moeten de huidige tribunes slopen voor de veiligheid van de supporters. Nuchter bekeken is de piste ‘Dender’ een te overwegen oplossing. Emotioneel bekeken, zeg ik nee: Eendracht hoort thuis in Oilsjt. Maar dan we zitten muurvast.’
Chimaera schreef:Ben nog eens gaan kijken op het Iendracht-forum en merkte op dat de stadiontopic daar de afgelopen dagen behoorlijk wat reacties geeft bijgekregen. Dit is de reden:Bron: HNB 26/04AALST - Eendracht Aalst zit met een groot probleem: de tribunes zijn onveilig verklaard en voor de start van het voetbalseizoen moet er een oplossing komen. Supporters vrezen dat Eendracht op het veld van Dender zal moeten spelen.
Op welk veld zal Eendracht Aalst volgend seizoen spelen?
Dé vraag die zowel supporters als spelers van Eendracht al enige tijd bezighoudt.
Het dossier over een nieuw stadion zit muurvast. Nochtans is een oplossing dringend nodig: zowel de staan- als de zittribunes van het Pierre Cornelisstadion zijn rot en onveilig.
De tribune buigt door en er zijn verschillende scheuren in het beton vastgesteld. De staantribune wordt nu nog onderstut met een houten constructie, maar dat biedt op termijn geen soelaas meer.
Drie opties
Als Eendracht Aalst volgend seizoen op het speelveld wil staan, moet er een keuze gemaakt worden over het stadion.
Er zijn drie mogelijke opties.
Een eerste optie: de huur van een mobiele staantribune, kostprijs 500.000 euro. Een mobiele staantribune van staal is veilig en overdekt, maar kan hoogstens vijf jaar gebruikt worden. Dat betekent dat die 500.000 euro eigenlijk weggegooid geld is.
Tweede optie is de bouw van een volledig nieuw stadion: 3 à 4 miljoen euro. Aangezien uit de tests gebleken is dat niet enkel de staan- maar ook de zittribune onveilig is, moet bijna het gehele stadion herbouwd worden. Ook de lichtmasten en de drie stookinstallaties vertonen ernstige gebreken. In totaal kost dit minstens drie miljoen euro.
Deze tweede optie is niet meer realiseerbaar voor het nieuwe seizoen.
Aangezien er nog geen bouwvergunning is ingediend voor een nieuw stadion, en die vergunning heel moeilijk goedgekeurd zal worden omwille van de ligging in dicht bewoond gebied, kan een nieuw stadion ten vroegste in 2017 klaar zijn.
Derde optie is de huur van het veld van FCV Dender in Denderleeuw. Deze laatste optie is ongetwijfeld het minst populair bij de supporters. Het enige voordeel is dat Aalst intussen zelf een stadion zou kunnen bouwen. Het pijnpunt in dit dossier is zonder twijfel het tijdsgebrek. Op enkele maanden moet nu beslist worden wat er met Eendracht Aalst gaat gebeuren. Vergunningen die nooit op tijd rond kunnen zijn, moeten er in alle haast doorgeduwd worden.
Hoe kan het dat het zover is kunnen komen? Burgemeester Christoph D’Haese (N-VA): ‘De vorige besturen hebben de problemen met het stadion nooit aangepakt en wij moeten dit nu op heel korte termijn zien op te lossen. We moeten de huidige tribunes slopen voor de veiligheid van de supporters. Nuchter bekeken is de piste ‘Dender’ een te overwegen oplossing. Emotioneel bekeken, zeg ik nee: Eendracht hoort thuis in Oilsjt. Maar dan we zitten muurvast.’
Heb het artikel nog niet gelezen, maar op basis van de locaties, en zonder diepgaand op de hoogte te zijn van de locaties, zijn dit mijn persoonlijke meningen:
11 mogelijke locaties voor een nieuw stadion...
- Hoezekouter en omgeving langs E40 (Nieuwerkerken)
gevaar voor actiecomité (remember crematorium), maar zou een mooie locatie zijn
(Al had ik daar liever een crematorium gezien )
- Perceel achter colruyt (Aalst)
Verdient ondanks parkgebied en overstromingsgebied een onderzoek naar wat mogelijk is, Club Brugge (en ook de Vlaamse Overheid is daar voorstander van) wil nog altijd naar Chartreuse, wel dat ligt ook in parkgebied en is ook overstromingsgebied) Alles hangt natuurlijk af van welk budget er voorhanden is.
- ont hoilig hert (Aalst)
Mogelijkheid die zoals gesteld moet onderzocht worden
- De siesegemkouter (Aalst)
als de huidige plannen rond crematorium en bedrijventerrein realiteit worden dan is er geen plaats meer daar er een verplichting is om groen te behouden
- Oud terrein SK Terjoden (Erembodegem)
Daar komt industriezone
- Tragel (Aalst)
Te weinig plek om een degelijk stadion op te zetten, en al zeker niet met de huidige plannen die voor liggen.
- Nederhase, naast het waterzuiveringsstation (Hofstade)
Een te onderzoeken mogelijkheid, maar ook daar de problematiek rond overstromingsgebied.
- Heuvelpark (Aalst)
Daar komt een parkgebied en woonproject, weet dus niet in hoeverre er nog plek is om een stadion toe te voegen, ligt ook al in te veel woongebied naar mijn aanvoelen dus opnieuw gevaar voor actiecomités
- Industrieterrein (Erembodegem)
Is dergelijke ontwikkeling wel toegesaan in industriegebied?
- Open ruimtes langs de Moorselbaan (Aalst)
Al weet ik niet over dewelke het gaat, maar kan een mogelijkheid zijn
- Jeugdcentrum Zandberg (Aalst)
Waar gaat men dan met de jeugdwerking naartoe? Er is nu al te weinig plek op de zandberg waardoor er geen regio jeugdploegen meer mogelijk zijn. Jeugdopleiding is toch een te belangrijk gegeven vind ik. Ook zoals hier al gezegd zijn de buurtbewoners nu al niet opgezet met een jumping, dus gevaar voor actiecomités.
Bron: HLN
Tokkie schreef:http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130517_00587467&_section=5267956&utm_source=nieuwsblad&utm_medium=newsletter&utm_campaign=regio-nb
Chimaera ge staat in de krant man
Leuk! Al de vierde keer overigens, twee keer met mijn ontwerp voor het nieuwe stadion in Brugge en ook een keer met een ontwerp voor de BLOSO-sporthal in Brugge. 2x daarvan werd gedacht dat het om een officieel ontwerp ging. Het is wel de eerste maal dat ik persoonlijk word vernoemd.jenske schreef:Tokkie schreef:http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130517_00587467&_section=5267956&utm_source=nieuwsblad&utm_medium=newsletter&utm_campaign=regio-nb
Prachtig!
Chimaera schreef:Leuk! Al de vierde keer overigens, twee keer met mijn ontwerp voor het nieuwe stadion in Brugge en ook een keer met een ontwerp voor de BLOSO-sporthal in Brugge. 2x daarvan werd gedacht dat het om een officieel ontwerp ging. Het is wel de eerste maal dat ik persoonlijk wordt vernoemd.jenske schreef:Tokkie schreef:http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130517_00587467&_section=5267956&utm_source=nieuwsblad&utm_medium=newsletter&utm_campaign=regio-nb
Prachtig!
Bij deze weten we ook dat Bart Van den Neste gemeenteraadslid in Aalst is voor Open VLD
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast