Het is niet nodig om zo geprikkeld te reageren, Meiland. We bekijken gewoon wat het beste is vanuit het standpunt van de fans. Ikzelf vind de tribune geslaagd maar zou liever nog wat rijen staanplaatsen zien onderaan, da's alles. Jammer dat men voor de nieuwe hoofdtribune voor hetzelfde concept kiest.
Ik vind het dan weer positief dat de eerste nieuwe tribune die gebouwd werd een glazen wand krijgt ipv plastic. Dat sluit toch beter aan bij de luxueuzere tribunes die ze nu bouwen.
Wat de tribune kant spoorweg betreft: een spoorwegtunnel is een te grote en te dure onderneming, dat zal nooit gebeuren. Wat eventueel zou kunnen is de hoeken enigszins opvullen en een nieuwe tribune bouwen tot tegen de spoorberm, waarom niet met een onregelmatig grondplan (want de spoorberm loop niet parallel met het veld). Een voorbeeld, The Dell, voormalig stadion van Southampton:
Natuurlijk zou bij een kleinere tribune die muur niet zo extreem uitvallen.
Maar een "gewone" tribune, eventueel met twee ringen zoals de huidige, kan natuurlijk ook. Eventueel kan zoals in Dublin (Lansdowne Road) over de sporen worden gebouwd. Maar dat lijkt me niet nodig gezien STVV de capaciteit niet wilt uitbreiden.
Een grondige renovatie van de bestaande tribune kan natuurlijk ook, en dat was men oorspronkelijk ook van plan dacht ik (ik kan me vergissen), omdat de grond eigendom is van de NMBS en de bouw van een nieuwe tribune niet zomaar mogelijk is.
Dat is het voornaamste probleem.Ik zal misschien eens proberen enkele tribunes te ontwerpen in Sketchup op basis van een luchtfoto, rekening houdende met de spoorberm dus.