De Bosuil [16.144->23.000/27.000 - R. Antwerp FC]

Huidige stadions met bouwkoorts.

Re: De Bosuil [16.649 - R. Antwerp FC]

Berichtdoor Supporter Geel » vr 09 maart 2012, 23:29

Mooi nieuw ontwerp voor antwerp!, jammer dat het hier zal bij blijven

Wat ik mij nog herinner van de Bosuil dacht ik vroeger het bezoekersvak was waar nu de business seats zijn ook in 2 delen zoals de business seats nu ook zijn, klopt dat? of ben ik helemaal verkeerd?

Antwerp en Beerschot in 1 stadion zal nooit gaan en het zou jammer zijn dat Antwerp hún Bosuil moet verlaten...
Supporter Geel

Berichtdoor Chimaera » wo 04 apr 2012, 11:17

Overzicht werken:

- veld: heraanleg verharde zone rond het veld voor rolstoelgebruikers en begeleiders; nieuwe dugouts
- tribune 1 en omgeving:
- renovatie tennischalet tot multifunctioneel gebouw: fanshop, jeugdkleedkamers, themacafé, VIP-ontvangst
- heraanleg oefenvelden, één in kunstgras met tribune voor reserven
- tribune zelf: na verhuis bezoekers en afwerking chalet: verhogen zitcomfort outdoor logeboxen, nieuw sanitair en leidingen, herstellingen beton en dak
- tribune 2 en omgeving: verbetering sanitair en eet- en drankstanden; achter de tribune vier velden voor de jeugd + kleedkamers
- tribune 3 en omgeving: ingebruikname ondergrondse parking, mogelijk verhuis bezoekers naar deze tribune; in dat geval: parking bussen achter tribune + ontvangstfaciliteiten
- atrium: renovatie
- omgeving: bouw van een nieuwe sporthal

Ik heb eens het nieuwsarchief van rafc.be afgelopen op zoek naar nieuws i.v.m. de eerder aangekondigde werken:

"WE WILLEN VERBETERING OP ALLE VLAKKEN"

- Welke veranderingen mogen we verwachten aan het stadion?

"Aan het stadion zullen heel veel veranderingen doorgevoerd worden om supporters en bezoekers een zo fijn mogelijke voetbalavond te geven. We hebben met de lokale overheid een akkoord om een kunstgrasveld aan te leggen en een sporthal te bouwen nabij ons bosuilstadion. We hopen daarmee zo snel mogelijk te kunnen starten. De werken aan de parking onder tribune 3 zijn bezig en de opening is voor een van de komende dagen. Je ziet, soms moet je eens graven om een schat te vinden. Met de renovatie van de tennischalet willen we alvast een fris en nieuw kloppend hart voor een moderne club creëren. Het zal een mix zijn van administratie, hospitality, entertainment en voetbal in een gebouw, het actieve centrum in een groot geheel. Het wordt de toegangspoort tot de Bosuil, waardoor de bezoekers de weg in en rond ons stadion beter zullen vinden. Achter tribune II komen er vier oefenvelden met nieuw te bouwen kleedkamers. Hiermee kunnen we onze jeugd eindelijk terughalen naar Deurne-Noord. De toekomst van onze club ligt bij de jeugd en die moet zich terug thuis kunnen voelen op de bosuil. De renovatie van het Atrium: om onze hospitality naar business-partners te verbeteren worden ook de business seats gerenoveerd. Het is de bedoeling om er een echte trekpleister van te maken. Ook buiten wedstrijddagen moet dit gebouw open staan voor onze gasten.
Bij de renovatie van tribune I ligt de klemtoon op het verhogen van het zitcomfort in de logeboxen. Verder richten we onze aandacht op het dak en het sanitair. Tribune II is een fenomeen, ongekend bij vele mensen en een niet te overschatten element bij onze thuiswedstrijden. De sfeertribune zou eigenlijk niet gerenoveerd mogen worden omdat de kans groot is dat je er de ziel uithaalt. Toch zien we ons nu al verplicht om aanpassingen en verbeteringen te overwegen. We beginnen alvast met de verbetering van de drank- en eetstandjes en ook hier moeten de sanitaire voorzieningen echt wel verbeterd worden."

- Er zijn geruchten dat de bezoekers zullen verhuizen van tribune I naar tribune III, klopt dit?

"Er bestaan verschillende scenario’s. Ook het openstellen van een gedeelte van tribune III voor de bezoekers, kwam daarbij ter sprake. De supporters van de bezoekers moeten inderdaad een apart vak krijgen en ook de uittocht na de wedstrijd moet onder optimale omstandigheden gebeuren. Daarvoor zijn we in overleg met politie en infrastructuurdiensten. De aanwezigheid van bezoekers mag in geen geval voor overlast voor onze supporters zorgen. De veiligheidseisen zijn overigens zeer strikt en daarmee houden we rekening bij al onze plannen."

- Waarom was tennisgebouw zo belangrijk voor jullie? Wat zijn de plannen daar?

"De renovatie van het tennischalet was echt wel nodig om er de administratie, de hospitality, het entertainment en het voetbalproject jeugd in een centraal gebouw onder te brengen, een kloppend hart in een groter geheel. De bezoeker weet waar hij terecht kan, wij weten wie ons bezoekt. Eén toegang zorgt voor transparantie en openheid."

06/10/2011 - het webteam

Werken aan het tennischalet eind 2011:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Op 19 februari werden nieuwe dugouts in gebruik genomen. Ik heb hier nog geen foto's van gevonden.

Oktober: vernieuwing van de zone rond het speelveld met het oog op een betere toegankelijkheid voor personen met een beperking en hun begeleiders:
Afbeelding
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor Supporter Geel » wo 04 apr 2012, 13:00

Het is idd nodig dat de Bosuil is grondig gerenoveerd zou worden. alleen jammer dat de bezoekers naar de familietribune verplaatst worden. De familietribune zou ik alleen voor de Antwerpfans gehouden hebben.
Supporter Geel

Berichtdoor Chimaera » wo 04 apr 2012, 13:03

Een nieuwe tribune onderaan het Atriumcomplex zou daar ideaal voor zijn, als Antwerp die investering wil en kan doen. Ik heb nog steeds mijn ontwerp niet doorgestuurd, 'k zal dat zo meteen eens doen!
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor Zeno2 » do 05 apr 2012, 15:32

Chimaera schreef: Ik heb nog steeds mijn ontwerp niet doorgestuurd, 'k zal dat zo meteen eens doen!

Je gaat toch niet een gratis levenslang abonnement op de Bosuil laten schieten zeker... ;)
Zeno2

Berichtdoor Chimaera » do 05 apr 2012, 19:00

Als diehard Clubzot ga ik dat zeker niet laten schieten, nee ;) Stel je voor, mijn stiefbroer zou groen zien van jaloezie!

Nee, serieus, gisteren effectief een mail gestuurd tav het bestuur. Ben eens benieuwd. Ik weet uit ervaring dat het nogal kan duren voor je antwoord krijgt op dergelijke mails die niet bepaald tot de standaardcommunicatie van de clubs behoren.
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor Piussi » do 05 apr 2012, 21:47

Chimaera schreef:Als diehard Clubzot ga ik dat zeker niet laten schieten, nee ;) Stel je voor, mijn stiefbroer zou groen zien van jaloezie!

Nee, serieus, gisteren effectief een mail gestuurd tav het bestuur. Ben eens benieuwd. Ik weet uit ervaring dat het nogal kan duren voor je antwoord krijgt op dergelijke mails die niet bepaald tot de standaardcommunicatie van de clubs behoren.

Laat hun reactie maar weten. Ben ook eens benieuwd :smile:
Afbeelding
Piussi

Berichtdoor Zeno2 » ma 30 apr 2012, 19:27

Al reactie op je mail gekomen? Of is het wat baten kaars en bril, als de bosuil niet....?
Zeno2

Berichtdoor Chimaera » ma 30 apr 2012, 23:23

Niks en ik ga me er ook niet druk in maken. Mijn probleem niet als ze er niks mee willen doen. Maar zelfs niet antwoorden is respectloos, onbeleefd en onprofessioneel.
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor Chimaera » zo 04 nov 2012, 14:23

Vereffenaar Bosuil buitenspel gezet
Vrijdag 26 oktober 2012

Het hof van beroep heeft de ontbinding en vereffening van de nv Antwerp Stadion, waaronder het Bosuilstadion valt, een halt toegeroepen. Volgens het hof kan de eerdere beslissing door de rechtbank van koophandel immers niet voorlopig worden uitgevoerd. Intussen hangt Eddy Wauters, Armand Wegge en Karel Vertongen nog steeds een strafrechtelijke veroordeling boven het hoofd. Met de vzw RAFC zouden de ex-bestuurders de nv Antwerp Stadion hebben leeggezogen. Zo zou onder meer de verkoop van de gronden aan KTM Beheer niet aan een marktconforme prijs gebeurd zijn.
Bron: sportwereld.be
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor Belgiëlooptachter » di 06 nov 2012, 15:29

Ben benieuwd naar recente foto's van de verbouwingen. ;)
Supporter van FC Barcelona en Club Brugge KV
Belgiëlooptachter

Berichtdoor Woutvs » di 06 nov 2012, 16:01

Volgens mij moet Antwerpen geen nieuw stadion bouwen maar de bosuil eens zeer grondig aanpakken.

Ik zou gewoon de twee lange tribunes renoveren

De korte tribunes afbreken en terug een komvorm maken.
Woutvs

Berichtdoor Westelfan » di 06 nov 2012, 16:27

Ja, een kom zou inderdaad leuk zijn.
KVC Westerlo in hart en nieren.
Westelfan

Berichtdoor Piussi » di 06 nov 2012, 19:58

Woutvs schreef:Volgens mij moet Antwerpen geen nieuw stadion bouwen maar de bosuil eens zeer grondig aanpakken.

Ik zou gewoon de twee lange tribunes renoveren

De korte tribunes afbreken en terug een komvorm maken.

die ene korte tribune is net de modernste dat ze hebben.. Zouden beter die 2 lange tribunes slopen en iets gelijkaardigs neerpoten.
Afbeelding
Piussi

Berichtdoor Woutvs » di 06 nov 2012, 20:19

Ik zie dan meer een stadion in de stijl van Craven cottage van Fulham. daar heeft men de oude tribune laten staan en gerenoveerd en drie nieuwe tribunes gebouwd, met een deftig resultaat.
Woutvs

Berichtdoor Piussi » wo 07 nov 2012, 14:19

Woutvs schreef:Ik zie dan meer een stadion in de stijl van Craven cottage van Fulham. daar heeft men de oude tribune laten staan en gerenoveerd en drie nieuwe tribunes gebouwd, met een deftig resultaat.

den bosuil is volgens mij niet meer te renoveren.. Toch niet deftig.. 10 jaar geleden was dat ding precies al zo rot als iets..
Afbeelding
Piussi

Berichtdoor Zeno2 » wo 07 nov 2012, 20:24

Potrot en het heeft ook geen zin een totaal voorbijgestreefd stadionconcept van 100 jaar geleden te reconstrueren.
De grote fout die men gemaakt heeft in 2000 met de complete herbouw van de Heizel. Het tweede Heizeldrama.
Zeno2

Berichtdoor Zulte Waregem Sup » zo 23 dec 2012, 11:54

Zulte Waregem Sup

Berichtdoor finndo » ma 05 aug 2013, 21:59

Supporters krijgen inspraak in muurschildering Bosuilstadion ( GVA 26/07/13):

Het district Deurne steekt de muren rond het Bosuilstadion in een nieuw jasje. Tijdens de fandag van Royal Antwerp Football Club (RAFC), op zondag 28 juli 2013 tussen 13 en 16 uur, kunnen supporters en buurtbewoners suggesties geven voor een toffe muurschildering. Het Bosuilstadion, een monument van 90 jaar oud, ligt in een groene omgeving. Van de straatkant is hier echter weinig van te merken door de grijze muren die het gebouw omringen. Daarom zal het district Deurne de omgeving rond het voetbalstadion grondig opfrissen. Op de grijze omheining aan de inkom van het stadion komt een muurschildering van 350 meter. Om de lokale verankering van de Antwerp in de verf te zetten, krijgen supporters, buurtbewoners en sympathisanten de kans om mee te beslissen hoe de muurschildering eruit zal zien. Iedereen is welkom om suggesties te geven tijdens de fandag van RAFC op zondag 28 juli 2013 van 13 tot 16 uur. Ideeën kunnen daarna nog tot 11 augustus 2013 gegeven worden via http://www.deurne.be (klik op de banner 'Versier Bosuil'). Naast het opfrissen van de muur zal het district de paaltjes vervangen door hekwerk, de vijver schoonmaken en goaltjes voor kinderen plaatsen op de parking van de sportclub.

T'is niet veel,maar alle kleine beetjes helpen
finndo

Berichtdoor finndo » vr 09 aug 2013, 19:31

De nieuwe bureau's van het KwadrO-gebouw (de oude tennischalet) werden vandaag voor het eerst in gebruik genomen. Enkele Antwerpwerknemers verhuisden dan ook meteen naar hun prachtige nieuwe kantoorruimte. Een hele verbetering, aangezien onze werknemers voorheen verspreid zaten over het stadion. Na de JOMA Fanshop is de kantoorruimte het tweede element van het KwadrO-gebouw dat werd afgewerkt. De andere elementen (kleedkamers, KwadrO-toonzaal, nieuw Themacafé,…) worden stapsgewijs afgewerkt.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door finndo op za 10 aug 2013, 05:57, in totaal 1 keer bewerkt
finndo

VorigeVolgende

Keer terug naar Verbouwingen