Bron: voetbalbelgie.beNIEUW STADION VOOR KV KORTRIJK
De stad Kortrijk gaat grond vrijhouden waar KV Kortrijk later een nieuw stadion kan bouwen, dat weet Het Belang van Limburg. De plannen voor een nieuw stadion zijn echter wel voor op lange termijn.
Burgemeester Vanquickenborne (Open VLD) geeft aan dat het stadsbestuur de grond nabij het Evolispark aan de E17 vrijhoudt. Een nieuw stadion is niet meteen aan de orde. Aan het huidige Guldensporenstadion worden momenteel aanpassingswerken gedaan.
Zulte Waregem Sup schreef:Er is geen geld, dus komt er ook geen nieuw stadion, geloof me...
1891 schreef:Nog heel prematuur, maar nieuwe KVK-eigenaar Vincent Tan is samen met huidig Kortrijk burgemeester Vincent Van Quickenborne het idee van een nieuw stadion genegen.
"Eén van de facetten van ons plan is om te bekijken of we een nieuw stadion kunnen bouwen, in samenwerking met de stad Kortrijk, zodat we ons supportersaantal kunnen vergroten. Daarover hebben we trouwens al een goed gesprek gehad met burgemeester Vincent Van Quickenborne." (Sporza)
Vincent Tan heeft in Kortrijk intussen het Guldensporenstadion bezocht en is tot de vaststelling gekomen dat het bijna zeventig jaar oude stadion niet meer voldoet aan de noden van de moderne voetbalsupporters. ‘We bekijken de mogelijkheid om te investeren in een nieuw stadion, maar eerst moeten we samenzitten met het stadsbestuur en potentiële investeerders. Met een nieuw stadion trekken we hopelijk meer supporters aan en zo kan de club groeien. We gaan hier echter geen gekke dingen doen en met het geld beginnen te strooien.’ (HNB)
Football schreef:Denk dat dit nog heel koffiedik kijken is wanneer de eerste steen zal gelegd worden. Ik zie dit niet meteen gebeuren in de eerste 6-7 jaar als het al dan niet zal afgevoerd zijn tegen dan. Meen me te herinneren dat die Tan en zijn partner enkele weken geleden op Sporza zeiden dat een nieuw stadion niet aan de orde is wegens te weinig volk momenteel. Er moet nog grond gekozen worden en tegen dat dit gebeurd is begint de papierhandel voor enkele jaren en met de nodige klachten en problemen.
Keer terug naar Nieuwe Stadions
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast