[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4668: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4670: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4671: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4672: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
Belstadions.net • Toon onderwerp - Nieuw stadion Brussel (60.000)

Nieuw stadion Brussel (60.000)

Alle nieuwtjes over projecten voor nieuwe stadions in België horen hier thuis.

Re: Nieuw stadion Brussel (60.000)

Berichtdoor Topeak » za 02 sep 2017, 13:14

En u sorry voor mijn woordkeuze, gezeik over roteren en de voorbeelden die je aanhaalt. Engeland, Spanje, Frankrijk, Duitsland, Italië hebben samen misschien 100 stadions die groter zijn dan ons grootste club stadion. Dan is het gemakkelijk om te roteren. Zelfs Nederland heeft er 4 waarvan er 2 groter zijn dan het KB stadion. Moest ons land over de stadion capaciteiten beschikken dan was er geen Eurostadion nodig, meer zelfs dan was dit project er nooit geweest. Maar zonder Eurostadion heeft België in het beste geval tegen 2020 een stadion van 40.000? (Brugge), Luik gaat niet veel groter worden, en bij Gent ook maximum + 6000 plaatsen. Waar denk je dat alle topwedstrijden van de Rode Duivels gespeeld gaan worden? Brugge natuurlijk, omdat dit financieel het meeste zal opbrengen voor de bond. Dan gaat er evenveel geroteerd worden als nu. Om de 2-3 jaar, in het beste geval want de vriendschappelijke wedstrijden vallen weg volgend jaar. Nee Brugge zal dan gewoon het nationaal stadion worden en iedereen, ook jij, tevreden. Zolang het maar niet in Brussel is en dat Anderlecht er niet van kan profiteren... Over afwisselen zal Lukaku het dan niet meer hebben, ook jij niet meer...
Topeak
 
Berichten: 197
Geregistreerd: wo 01 okt 2014, 08:56

Re: Nieuw stadion Brussel (60.000)

Berichtdoor Greenboy » za 02 sep 2017, 13:46

Greenboy
 
Berichten: 684
Geregistreerd: zo 18 mei 2008, 09:22

Re: Nieuw stadion Brussel (60.000)

Berichtdoor Topeak » za 02 sep 2017, 14:21

Dat stuk had ik niet gelezen en bij deze trek ik gedeeltelijk mijn woorden terug. Maar ik blijf er wel bij, als ze zonodig willen rondtoeren, veel touren zal er binnen enkele jaren niet meer bij zijn. Alleen Gent is tegen 2020 een FIFA stadion als dat van Brugge er dan nog niet staat. Dat ze dan maar al beginnen om content te zijn met de helft van de 'premie' die ze nu vragen.

Maar ik herhaal het nog eens Greenboy, binnen enkele maanden kan je hier komen triomferen met het nieuws dat het Eurostadion definitief naar de prullenmand is. Raar voor een stadionliefhebber. Overal mogen ze bouwen, ook met belastingsgeld(veelal verdoken) behalve in Brussel.
Topeak
 
Berichten: 197
Geregistreerd: wo 01 okt 2014, 08:56

Re: Nieuw stadion Brussel (60.000)

Berichtdoor Topeak » za 02 sep 2017, 15:12

Ach ja heel die anti-Eurostadion groep zit vol met hypocrieten. Leuteren over verkeer, staatssteun, roteren en andere zever telt alleen voor dat stadion. Zonder de stad Gent was er geen Ghelamco arena, zonder de Vlaamse gemeenschap komt er geen nieuw stadion in Brugge, zonder Waalse steun komt er geen uitbreiding in Luik, en ga zo maar verder. Waarom heeft een club als Racing Mechelen nog zo'n stadion nodig. Dat ze op een boerenveld gaan spelen met houten kantine want de grond van het huidige stadion kan nuttiger gebruikt worden. Maar dan weten ze weer niet wat zeggen als je daar mee afkomt en draaien ze rond de pot. Of komen met kranten artikels af van spelers die graag willen rondtoeren maar wel lachen met die spelers als ze hun grote woorden Europees en Wereldkampioen niet kunnen waarmaken. de Anti-Eurostadion groep, een groep vol hypocrieten...
Topeak
 
Berichten: 197
Geregistreerd: wo 01 okt 2014, 08:56

Re: Nieuw stadion Brussel (60.000)

Berichtdoor Greenboy » za 02 sep 2017, 18:04

1. Ik zal zeker niet triomferen als het stadion er niet zou komen! Ik ben geen hypocriet, maar ik heb wel een mening! Ik zal evenmin triestig zijn als het er komt. Ik win bij geen van de twee opties iets. Het gaat hier toch nit om winnen of verliezen, of om gelijk te hebben of niet. Jullie kunnen precies niet verkroppen dat er iemand aan andere mening heeft. Jammer...
2. Racing heeft het OVK zeker niet meer nodig! Het is trouwens verkocht aan een bouwbedrijf. Verschiet dus niet als je één dezer dagen, weken of maanden te horen krijgt dat het stadion na dit seizoen zou verdwijnen. ALS Racing een ander stadion zou bouwen (of gebruiken) zal het inderdaad een 'kleintje' zijn. Misschien de Nekker, maar daar heb ik nog geen weet van! Ik zal straks een horen want ik vertrek nu naar Racing tegen Berg en Dal....

3. Zonder de steun geen stadions? Correct denk ik, maar deze worden wel GEBRUIKT!!! En dat is nu net het grote verschil in mijn ogen maar dat willen jullie niet lezen.....
Greenboy
 
Berichten: 684
Geregistreerd: zo 18 mei 2008, 09:22

Re: Nieuw stadion Brussel (60.000)

Berichtdoor Topeak » za 02 sep 2017, 18:24

Ik kan wel verkroppen dat je een eigen mening hebt maar je hebt alleen een mening over het Eurostadion. Ik heb je nog nooit iets horen zeggen over het stadion van Brugge dat er aan komt, Standard dat wil uitbreiden, al staat dit in de kinderschoenen, en tal van andere voorbeelden waar er altijd wel staats steun bij te pas komt. Hetzij rechtstreeks voor verbindingswegen, hetzij via (goedkopere) leningen van de gemeente, hetzij andere constructies. Daar hoor ik je nooit iets over zeggen en dat is WEL hypocriet.
Hoe gaat Racing een stadion(netje) bouwen? Met welk geld? Zelfs een voetbalplein met kantine kunnen ze momenteel niet bouwen wegens geen geld. Maar daar hoop je als trouwe fan toch dat de stad Mechelen tegemoet komt? En hoe klein die steun dan ook is, het is stadssteun. Geld dat men in u ogen nuttiger kan gebruiken. Toch? Zijn u eigen woorden. Maar iedere tegenhanger van het Eurostadion knijpt een oogje toe als het voor hun eigen club is...
Topeak
 
Berichten: 197
Geregistreerd: wo 01 okt 2014, 08:56

Re: Nieuw stadion Brussel (60.000)

Berichtdoor Nathan Lockley » za 02 sep 2017, 19:09

[quote="Greenboy"]1. Ik zal zeker niet triomferen als het stadion er niet zou komen! Ik ben geen hypocriet, maar ik heb wel een mening! Ik zal evenmin triestig zijn als het er komt. Ik win bij geen van de twee opties iets. Het gaat hier toch nit om winnen of verliezen, of om gelijk te hebben of niet. Jullie kunnen precies niet verkroppen dat er iemand aan andere mening heeft. Jammer...
2. Racing heeft het OVK zeker niet meer nodig! Het is trouwens verkocht aan een bouwbedrijf. Verschiet dus niet als je één dezer dagen, weken of maanden te horen krijgt dat het stadion na dit seizoen zou verdwijnen. ALS Racing een ander stadion zou bouwen (of gebruiken) zal het inderdaad een 'kleintje' zijn. Misschien de Nekker, maar daar heb ik nog geen weet van! Ik zal straks een horen want ik vertrek nu naar Racing tegen Berg en Dal....

3. Zonder de steun geen stadions? Correct denk ik, maar deze worden wel GEBRUIKT!!! En dat is nu net het grote verschil in mijn ogen maar dat willen jullie niet lezen.....[/quote Hoop op huren want te klein bouwen is zonden voor een ploeg zoals raicing jullie zullen . Jullie zullen er wel boven op komen !
Nathan Lockley
 
Berichten: 813
Geregistreerd: di 30 mei 2017, 17:12

Re: Nieuw stadion Brussel (60.000)

Berichtdoor Greenboy » za 02 sep 2017, 22:07

Greenboy
 
Berichten: 684
Geregistreerd: zo 18 mei 2008, 09:22

Re: Nieuw stadion Brussel (60.000)

Berichtdoor mani » wo 06 sep 2017, 16:47

UEFA wacht nog af tot november. Is er dan nog geen vergunning voor het Eurostadion, dan gaan ze op zoek naar een andere gaststad voor EK 2020. Hierbij zou voornamelijk Rijsel veel kans maken.

November ligt echter voor de deadline die de overheid heeft om zich uit te spreken over de (nieuwe) vergunningsaanvraag van Ghelamco.
Zelfs met een vergunning, zal deze mogelijk te laat komen en lijkt het dus GAME OVER voor het Eurostadion? :cry:

Bron: http://ringtv.be/nieuws/eurostadion-uef ... beslissing
mani
 
Berichten: 92
Geregistreerd: di 23 sep 2014, 22:06

Re: Nieuw stadion Brussel (60.000)

Berichtdoor kerelb » wo 06 sep 2017, 19:58

kerelb
 
Berichten: 137
Geregistreerd: do 20 aug 2015, 11:31

Re: Nieuw stadion Brussel (60.000)

Berichtdoor Topeak » wo 06 sep 2017, 21:41

Met Rijsel blijft het EK een beetje on ons land omdat dat stadion de bond ook voor ogen heeft als ze vanaf volgend jaar niet meer in het KB stadion mogen spelen en Standard en Gent te klein is. Want ik neem aan dat als het KB niet meer voldoet dan Jan Breydel ook niet meer. En de nieuwe bondsvoorzitter heeft al laten uitschijnen dat uitwijken naar het buitenland een mogelijkheid is voor 'thuiswedstrijden'.

Stel je voor, België speelt op het WK het toernooi van hun leven en worden wereldkampioen. De wereldkampioen die daarna moet uitwijken voor hun thuiswedstrijden naar het buitenland. En ik weet dat de meeste zullen zeggen, wereldkampioen nooit maar wie dacht ooit dat Griekenland of Denemarken het EK ging winnen of. Wel de Eurostadion haters met Bart Verhaeghe op kop mag dan de buitenlandse pers te woord staan...
Topeak
 
Berichten: 197
Geregistreerd: wo 01 okt 2014, 08:56

Re: Nieuw stadion Brussel (60.000)

Berichtdoor Maxrafc » do 07 sep 2017, 10:06

misschien is Ghelamco wel een alternatief aan het bouwen in antwerpen... Never forget: Hel van Deurne Noord was een interland stadion tegen landen als Engeland en Nederland...
Maxrafc
 
Berichten: 383
Geregistreerd: zo 21 mei 2017, 17:43

Re: Nieuw stadion Brussel (60.000)

Berichtdoor mani » wo 13 sep 2017, 11:22



Bovenstaand artikel gaat over het stadion van Club Brugge.
Maar ik post het bewust hier! Wie de laatse alinea van het artikel leest, zal weten waarom...

Bart Verhaeghe dwarsboomt bouw Eurostadion in Brussel.
Maar lijkt anderzijds voor het nieuwe stadion van Club Brugge sterk afhankelijk te zijn van Ghelamco.
Kan dus op akkoordje worden gegooid ...
mani
 
Berichten: 92
Geregistreerd: di 23 sep 2014, 22:06

Re: Nieuw stadion Brussel (60.000)

Berichtdoor Topeak » wo 13 sep 2017, 14:20

Het is al lang te laat om het op een akkoordje te kunnen gooien. Bovendien kan Ghelamco ook onteigend worden staat er in dat artikel. Verhaeghe weet ook al langer dan vandaag dat Ghelamco kan dwarsliggen. Maar daarmee zal de zaak alleen een beetje langer duren maar ook niet meer dan dat.
Topeak
 
Berichten: 197
Geregistreerd: wo 01 okt 2014, 08:56

Re: Nieuw stadion Brussel (60.000)

Berichtdoor NjitS » wo 13 sep 2017, 18:05

BTID
NjitS
 
Berichten: 193
Geregistreerd: di 09 sep 2014, 10:50
Woonplaats: Everbeur

Re: Nieuw stadion Brussel (60.000)

Berichtdoor Chimaera » do 14 sep 2017, 21:17

Ik heb alle berichten in dit topic over een ander concept/andere invulling voor het Eurostadion verplaatst naar een nieuw topic: viewtopic.php?f=28&t=640

Ook de laatste afbeeldingen (van vandaag) van mijn ontwerp vind je daar terug.

Kan eventueel nog verplaatst worden naar een ander subforum (ik sta open voor suggesties). Staat voorlopig in de kantine omdat de ontwerp-topic daar ook staat en andere brainstorm-topics (over competitiehervorming e.d.).
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Nieuw stadion Brussel (60.000)

Berichtdoor Chimaera » za 16 sep 2017, 10:20

Dit artikel van donderdagavond zonet tegengekomen:

UEFA houdt in Brussel topoverleg over toekomst Eurostadion
http://www.hln.be/hln/nl/949/Belgisch-V ... dion.dhtml
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Nieuw stadion Brussel (60.000)

Berichtdoor girondin » do 21 sep 2017, 13:10

commentaar in 'De Standaard' vandaag:


De UEFA heeft woensdag laten verstaan dat het op 7 december een definitieve beslissing zal nemen over de vier EK-wedstrijden die in 2020 in principe in Brussel zouden doorgaan. Door de opgelopen achterstand met het Eurostadion slinken de Belgische kansen.

Eerder was er sprake van dat de UEFA woensdag al knopen zou doorhakken over een eventuele schrapping van Brussel als gaststad, maar de beslissing van het uitvoerend comité valt pas op 7 december. Het is de bedoeling dat er drie groepswedstrijden en een achtste finale in Brussel doorgaan.

Het dossier van het Eurostadion heeft ondertussen zodanig veel vertraging opgelopen, dat er vervanging is gezocht. De UEFA heeft het over een “versnelde procedure voor het vinden van vervanging”. Tegen 20 november wordt een planning verwacht voor de constructie van het Eurostadion.

Stockholm, Cardiff en het Wembley stadion in Londen komen in aanmerking om Brussel te vervangen. “Maar wij rekenen nog altijd op Brussel”, blijft UEFA-voorzitter Aleksander Ceferin positief. Het EK gaat in 2020 in dertien verschillende landen door, Londen ontvangt de halve finales en de finale.

“Vijf voor twaalf”

De voorzitter van de Koninklijke Belgische Voetbalbond Gérard Linard roept alle betrokken partijen in het dossier rond het nog te bouwen Eurostadion op hun verantwoordelijkheid op te nemen. “Het is nu vijf voor twaalf”, zegt hij woensdagavond in een reactie op het ultimatum dat het Uitvoerend Comité van de UEFA eerder op de dag stelde.

“De Koninklijke Belgische Voetbalbond gaat voluit voor Euro 2020 en het Eurostadion. We zijn erg verheugd vast te stellen dat België nog steeds het plan A blijft voor UEFA, maar het is nu vijf voor twaalf”, zegt KBVB-preses Gérard Linard in een reactie. “De Koninklijke Belgische Voetbalbond en UEFA vragen bijgevolg aan de verschillende betrokken partijen om hun verantwoordelijkheden op te nemen in het belang van het Belgisch voetbal, onze supporters en het imago van ons land en onze hoofdstad.”

Tot op heden is de kandidatuur van Brussel nog steeds plan A, zo is woensdag benadrukt, maar de UEFA houdt verschillende plannen-B achter de hand indien de kandidatuur van Brussel zou worden ingetrokken.
girondin
 
Berichten: 178
Geregistreerd: di 09 jul 2013, 11:03

Re: Nieuw stadion Brussel (60.000)

Berichtdoor Tobias Funke » di 03 okt 2017, 10:32

Het dossier van het Eurostadion is volledig in ontvankelijk.

Op zich weinig speciaals, maar de snelheid waarmee dit beslist is is wel opvallend. Gemiddeld duurt dit 1 maand, nu kon men dit op 2 weken beslissen. Wat zou kunnen duiden op een piste dat men druk zet om de procedures te versnellen.
Tobias Funke
 
Berichten: 362
Geregistreerd: do 25 sep 2014, 13:54

Re: Nieuw stadion Brussel (60.000)

Berichtdoor Tobias Funke » wo 04 okt 2017, 14:29

Tobias Funke
 
Berichten: 362
Geregistreerd: do 25 sep 2014, 13:54

VorigeVolgende

Keer terug naar Nieuwe Stadions

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten