Topeak schreef:Nathan, jij moet echt eens leren stappen voor je leert lopen.(heb ik al eens gezegd) Ik denk dat je weinig kent over het beheren van een voetbalclub. Ik ook niet maar heb wel nog nog idee. RWDM is geen Beerschot en al zeker gaan Antwerp. Hun glorietijd ligt al meer dan 40 jaar achter ons. Toen trok men veel supporters. Die generatie supporters is er niet meer. Ik weet bijna zeker dat het uitbreiden of moderniseren van het stadion het laatste van hun zorgen is voor het huidige RWDM. Die hebben het nog steeds niet breed financieel en dat zal wellicht altijd zo blijven. Daarenboven is het stadion en gronden niet hun eigendom en mogen momenteel blij zijn dat ze één tribune mogen gebruiken van de gemeente Molenbeek.
Het verhaal van Beerschot. Sinds hun faillissement in de jaren 90 en het terugkwam als GBA dan terug Beerschot en terug failliet hebben ze altijd wel het geluk gehad dat eerst hun stadion volledig vernieuwd is en ze het met Wilrijk-Beerschot mochten gebruiken van de stad. Om veiligheidsreden mochten ze het gebruiken van Antwerpen. Volgens mij ook competitievervalsing. In eerste prov. regelmatig uitverkocht. Ga daar maar iets tegen doen als andere clubs in de reeks met hooguit een paar 100 supporters. Dus financieel konden die direct veel verder springen, met zelfs profcontracten voor verschillende spelers na een paar jaar. Het was een heel ander verhaal geweest als de stad Antwerpen hun stadion had afgebroken en er vastgoed op geplaatst had. Ik zou dan nog eens willen zien als ze in het piepkleine stadion van Wilrijk ook zo snel terug geweest waren. Je hoeft geen enkele club met Wilrijk te vergelijken
Niet vergeten dat Rwdm ook gewoon 3000/4000 man trekt wat ook veel is voor een ploeg uit 2de amateur. Idd op Beerschot hebben ze al is gesjoemeld met hun 20 fusie's en 30 naam veranderingen "figuurlijk" maar het sportieve verhaal wat ze nu aan het schrijven zijn is echt wel mooi

.Niet vergeten dat het op Antwerp ook een tijdje stil heeft gezeten en er ook maar 4000 man kwam van daar de verwijzing naar Antwerp. Niet vergeten dat de glorie tijd van Rwdm ook maar 22 jaar voor Wembley was eh. Rwdm heeft nog genoeg supporters potentieel voor mij is het een slapende reus die in de juiste handen kan ontwaken ! Maar iedereen zijn mening natuurlijk. Als Rwdm sportief kan bevestigen zal het intressant zijn voor sponsors die op hun beurt dan weer finacieele zekerheid brengen. Weet niet hoe erg de schulden zijn maar als een ploeg zoals Antwerp of Gent een paar jaar geleden boven hun dip geraken zal Rwdm dat ook kunnen. Het beste voorbeeld vind ik Germinal Ekeren alles ging sportief perfect maar kregen geen licentie voor een groter stadion en Beerschot VAC in die tijd had wel een stadion met supporters maar geen goede spelers . Rwdm is het zelfde verhaal Raicing White haalde goede resultaten maar had geen toeschouwers Daring Molenbeek . De fusie was succesvol maar duurde niet lang ! De laatste keer dat Rwdm trouwens Europees speelde was in 95/96 toen Antwerp zijn laatste goede siezoen heeft gespeeld voor de terug val . Ironisch genoeg is Rwdm het jaar voor de degradatie van Antwerp failiet gegaan snap dat je de vergelijking niet correct vindt meer ze hebben wel ongeveer op de zelfde tijd succes gekend en de zelfde tijd een diepte punt gehad de ene had een koppige voorzitter en de ander een wanbeleid.
ps: natuurlijk weet ik niet hoe ik een voetbalploeg moet leiden maar het sportieve aspect wel . Er is genoeg Brussels talent Rwdm heeft trouwens deze nog een paar spelers van Unoin over gepakt