Stade Michel Soulier [Namur - 5.000]

Stade Michel Soulier [Namur - 5.000]

Berichtdoor witn » zo 26 okt 2008, 16:46

Ik heb toevallig een mooie site tegengekomen over het oude stadion van UR Namur:

http://users.swing.be/ur.namur/

Wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Men heeft het veld veranderd in een parking maar de oude tribunes staan er nog, wel een grappig zicht :rofl:
Afbeelding
Afbeelding
witn
Beheerder

Re: Stade Michel Soulier (Namen)

Berichtdoor URN fan » zo 26 okt 2008, 19:16

witn schreef:Men heeft het veld veranderd in een parking maar de oude tribunes staan er nog, wel een grappig zicht :rofl:

Grappig... :x
URN fan

Berichtdoor Marre » zo 26 okt 2008, 22:40

Voor diegenen die een wedstrijdje autoparkeren willen volgen...allen naar Namen :D

Ik vond het wel een gezellig stadion, spijtig dat het niet meer gebruikt wordt!
Marre

Berichtdoor witn » wo 29 okt 2008, 08:51

URN fan schreef:
witn schreef:Men heeft het veld veranderd in een parking maar de oude tribunes staan er nog, wel een grappig zicht :rofl:

Jah ik vind het nog grappig, het is niet echt gebruikelijk dat ze de tribunes laten staan en een parking van het veld maken. :)
Of ken je nog zo'n voorbeelden?

Ik vraag me wel af of het stadion nog een functie heeft? Weet je daar iets meer vanaf URN fan?
witn
Beheerder

Berichtdoor URN fan » wo 29 okt 2008, 15:39

witn schreef:
URN fan schreef:

Jah ik vind het nog grappig, het is niet echt gebruikelijk dat ze de tribunes laten staan en een parking van het veld maken. :)
Of ken je nog zo'n voorbeelden?

Ik vraag me wel af of het stadion nog een functie heeft? Weet je daar iets meer vanaf URN fan?

De tribunes bestaan nu niet meer maar voor ons was het afschuwelijk dat te zien.
URN fan

Berichtdoor Chimaera » wo 04 maart 2009, 08:35

Ik heb ook nog deze nostalgie-site gevonden, met foto's, tribuneplan, geschiedenis: http://users.swing.be/ur.namur/ EDIT: ik zie nu pas dat Witn deze url al gepost heeft...

Ik kan er meteen ook wat informatie (voor een eventuele fiche) over het stadion uithalen:
Naam: Stade Michel Soulier (vroeger: Stade des Champs-Elysées)
Club: UR Namur
Bouwjaar: 1931
Verlaten in 2001 (voor parking ziekenhuis, tribunes blijven staan)
Adres: Avenue Albert 1er, 5000 Namur
Capaciteit: circa 5 000

Wegbeschrijving: E411 Bxl-Namur-Luxembourg > sortie 14 Namur-Bouge > à droite +/- 1km vers Namur > passer devant l'hôpital (CHR) puis directement à doite (grand parking)

Geschiedenis: Le 23 août 1931, le stade des "Champs-Elysées" (stade Michel Soulier actuel) fut inauguré au faubourg Saint-Nicolas. Il avait peu changé depuis...

La Ville de Namur rachète le terrain de football des Champs-Elysées par proposition ratifiée par le Conseil Communal de Namur le 09.07.1937 et par la Députation Permanente le 25.03.1938. Le but est de prévoir l'agrandissement de l'hôpital St-Camille et le montant de l'achat s'élève à 500.000 francs.

Dans le but de garder pour la jeunesse namuroise le souvenir du sportif exemplaire de Michel Soulier, tragiquement décédé en Coupe de Belgique au Sporting d'Anderlecht le 27/08/1977, le Conseil d’Administration de l’Union Royale Namur, après avoir reçu l’assentiment du Collège échevinal de la Ville, a décidé de donner à ses installations sportives de la plaine Saint Nicolas, le nom de "STADE MICHEL SOULIER".

En l'an 2001, le stade a vécu, miné par l'extension du Centre Hospitalier Régional...
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor Chimaera » wo 04 maart 2009, 08:43

URN fan schreef:De tribunes bestaan nu niet meer maar voor ons was het afschuwelijk dat te zien.
Ah bon, zijn ze weg? Ik heb net nog geprobeerd om een deftige luchtfoto op Google Maps en Maps Live te vinden van de huidige situatie, zonder succes.
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor URN fan » wo 04 maart 2009, 17:56

Chimaera schreef:
URN fan schreef:De tribunes bestaan nu niet meer maar voor ons was het afschuwelijk dat te zien.
Ah bon, zijn ze weg? Ik heb net nog geprobeerd om een deftige luchtfoto op Google Maps en Maps Live te vinden van de huidige situatie, zonder succes.

Die zijn idd weg.
URN fan

Re: Stade Michel Soulier [Namur - 5.000]

Berichtdoor URN fan » vr 03 jan 2014, 15:01

Einde 2013.

Afbeelding
URN fan

Keer terug naar Oude Stadions