Nieuwe BLOSO-sporthal Brugge [2.500]

Post hier alle nieuwtjes en informatie over de Belgische indoor arena's.

Nieuwe BLOSO-sporthal Brugge [2.500]

Berichtdoor Chimaera » do 01 okt 2009, 11:45

1. Fiche
Naam: BLOSO-centrum Julien Saelens (genoemd naar de Brugse spurter (°1920), lid van Olympic Brugge, meervoudig Belgisch kampioen en recordhouder, als verzetsstrijder gedeporteerd naar Duitsland en in 1945 doodgeschoten)
Adres/locatie: Nijverheidsstraat 112, 8310 Brugge (Assebroek)
Zitcapaciteit: 2.400 of 2.500 (afhankelijk van bron; deels vaste zitplaatsen (476) en passerelle bovenaan, deels uitschuifbaar (1584))
Bouwjaar: ?
Laatste renovaties: 2007, 2010, 2012
Afmetingen vloer grote sporthal (2012): 52x36m, 10m hoogte

2. Overzicht van de infrastructuur:
- Oude sporthal: 38,5x20m, 2 uitschuifbare tribunes met 620 zitplaatsen; 1x basketbal/minivoetbal/zaalvoetbal/handbal, 3x tennis/badminton/volleybal
- Oude gymnastiekzaal: 18x20m, spiegelwand, badmintonvelden
- Oude judozaal
- Cafetaria (Extra Time)
- Onthaal
- Bergruimtes
- Sporthotel (4 studio's en 24 vierpersoonskamers (totale capaciteit: 100 personen), auditorium voor 70 personen, ontspanningsruimte voor 60 personen)
- Verlichte wielerbaan Patrick Sercu (333,33m)
- Skeelerpiste (250m)
- Buitenterreinen voor basketbal en volleybal
- Atletiekstadion (8-baans Mondo-piste, 100-metersprint mogelijk aan weerszijden, bergruimte, kleedkamers en sanitair, wedstrijdsecretariaat, tribune voor 220 personen en grasveld voor voetbal en rugby)
- Voetbalveld
- Finse piste met fit-o-meter (verlicht, 1200 meter)
- Polyvalent grasveld
- Topgymnastiekhal (48x31m, maximale hoogte 10m)
- 3 squashzalen (parketvloer)
- Dansstudio 20x9,5m, spiegelwand
- Kleedkamers en sanitair in oud en nieuw gedeelte op beide verdiepingen
- 4 kleinere polyvalente sportzalen (waaronder een dojo: afmetingen 18,5 x 15 m; 2 wedstrijdzones van 6 x 6 m.; 6 nagi komi matten beschikbaar; spiegelwand)
- Fitnesscentrum
- Bokszaal, sanitair en kantoren (3e verdieping, vaste verhoogde boksring 6 x 6m; 12 lederen bokszakken; 2 speedballboards; boksklok)
- Grote, hoge polyvalente ruimte op eerste verdieping: verbonden met grote sporthal, opsplitsbaar in 4 kleine sportzalen (badminton/goalbal), bruikbaar als receptieruimte tijdens wedstrijden, uitzicht over buiteninfrastructuur
- Grote sporthal (52x36m, 10m hoogte, opsplitsbaar (in 2 of 3 gelijke delen), vaste en uitschuifbare tribunes voor in totaal 2500 toeschouwers; belijning voor tot 3x basketbal en volleybal, tot 2x handbal/zaalvoetbal/minivoetbal)
- Klimzaal (klimhoogte 12 m beklimbare oppervlakte 525 m² klimwanden 500 m² waarvan 26 m² Freeform boulder 25 m² 26 touwen - 3000 grepen 80 klimroutes (van 3a tot 7b) Via Ferrata mogelijkheid tot opleiding in de hoogte (uniek in België))

3. Verhaal van het sportcomplex:
Gedurende lange tijd bestond het Julien Saelens sportcomplex uit een atletiekstadion met gravelpiste, enkele voetbalvelden en outdoor terreinen voor basketbal en volleybal. Het gebouw bevatte een sporthotel, cafetaria, judozaal, sporthal, turnzaal en een tribune uitkijkend over de atletiekpiste. In de loop van de jaren '90 werd een nieuw atletiekstadion opgericht met kunststofpiste en een kleine tribune. In 2007 ruimden het oude atletiekstadion en achterliggende voetbalveld plaats voor een wielerpiste. In 2010 werd een topgymnastiekhal op het domein opgetrokken, twee jaar later werd die geflankeerd met een grote sporthal met uitschuifbare tribunes, beide aangevuld met kleinere sportinfrastructuur (zalen voor boksen, judo, squash, fitness...) waardoor "Julien Saelens" momenteel het grootste en meest complete BLOSO-complex in Vlaanderen is. Tegen 2015 moet de laatste fase afgewerkt zijn, met onder meer een nieuw sporthotel en een "Sporthal van de Toekomst".

4. Foto's:
Van links naar rechts / boven naar onder: overzicht, wielerpiste, atletiekstadion, Finse piste, grote sporthal (+opgesplitst), oude sporthal, oude gymnastiekhal, nieuwe dojo, dansstudio, bokszaal, topgymnastiekhal.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding AfbeeldingAfbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Bron foto's: bloso.be (voor eigen foto's van onder meer de klimzaal: zie verdere berichten; foto's van de oude judozaal zijn helaas verwijderd van de BLOSO-site)

Oorspronkelijk bericht:

Nieuwe gymnastiekhal klaar tegen maart 2010
Sportverenigingen zullen niet op straat staan

BRUGGE - De werken op het sportdomein Bloso Julien Saelens schieten goed op. Tegen maart 2010 moet de nieuwe gymnastiekhal klaar zijn. Daarna zijn de zalen voor andere sporten aan de beurt.
Volgens de Brugse burgemeester Patrick Moenaert (CD&V) en Michel Van Espen van Bloso zullen er de komende maanden en jaren zeker geen Brugse sportverenigingen zonder onderdak zitten. Tijdens de werken in het Bloso sportstadion krijgen de verenigingen een tijdelijk onderkomen en kunnen de verenigingen die Daverlo gebruiken tijdelijk terecht in de sporthal van het Koninklijk Atheneum in de Daverlostraat.

'De nieuwe accomodatie zal voldoen aan de noden van de verschillende clubs. In de eerste fase gaat het om een gymnastiekhal die moet klaar zijn tegen februari-maart volgend jaar. Die hal zal ondermeer gebruikt worden door de turnclub Rust Roest.'

'De gymnastiekhal zal opgedeeld worden in veertienverschillende turnzones met hoogwaardig turnmateriaal. In de ruimte waar trampolines komen bijvoorbeeld, komt het plafond op tienmeter hoogte in plaats van zes. Naast de gynmastiekhal komen er ook nog drie squashterreinen en twee polyvalente zalen. Die zaal zal 1,9miljoen euro kosten, waarvan het stadsbestuur 700.000euro betaalt', vertelt Michel Van Espen, directeur infrastructuur van Bloso.

'In een tweede fase, waarvoor de werken in 2010 starten, wordt een nieuwe hal gebouwd voor balsporten met drie grote terreinen en uitschuifbare tribunes, waar tweeduizend supporters kunnen plaatsnemen. Die sporthal zal 36 op 53meter groot zijn en 7,5miljoen euro kosten.'

'Tenslotte is er nog een derdefase met de bouw van kleinere zaaltjes voor gevechtssporten, een klimmuur en een sporthotel. Dat willen wij realiseren binnen vijf à zesjaar', besluit Michel Van Espen.

Schepen van Sport Annick Lambrecht (Sp.a) had goed nieuws voor de Brugse scholen en verenigingen die een korting van 25procent zullen krijgen op de tarieven van Bloso. Zo zal een uurtje de gymnastiekhal huren geen 36 maar 27euro kosten. Ook de individuele Brugse sporters kunnen genieten van deze korting. De kortingen gaan in met terugwerkende kracht en dat vanaf 1september. Hiermee wil de schepen het sporten stimuleren.

bron: HNB

Ik neem van tijd tot tijd foto's van de bouwwerken, aangezien ik er dichtbij woon. De laatste die ik heb genomen dateren al van juli en zijn gedateerd gezien de huidige stand van zaken (zie lager), dus zal ik ze niet posten.

Een oude impressie:
Afbeelding
Een doorsnede van de fase waar men nu mee bezig is (rechts de topgymnastiekhal):
Afbeelding
Oud plan:
Afbeelding
Recenter plan van de huidige fase (doek bevestigd aan de wand van de huidige sporthal, aan de kant van de parking), bemerk de verschillen met de vorige afbeelding. Het gedeelte "topturnhal" (3) is ferm verkleind. De wielerpiste is intussen al enige tijd in gebruik. De Colruyt (met parking, ter beschikking voor het sportdomein tijdens sluitingsdagen van de supermarkt, staat los van de parking die momenteel wordt aangelegd) is er gekomen.
Afbeelding

Stand van zaken (uit eigen observatie):
- de parking is bijna af;
- gymnastiekhal: vloer gegoten, dak geplaatst, deel van de wanden zijn geplaatst.

Wat meer info over de latere fasen (waaronder de sporthal) die ik op het internet heb gevonden:
- De toekomstige sporthal zal een combinatie van vaste en uitschuifbare zitplaatsen hebben, toegankelijk vanaf de eerste verdieping en niet vanaf de sportvloer zoals meestal het geval is met sporthallen met enkel telescopische tribunes. 2.000 plaatsen in totaal blijkt te kloppen.
- totaalproject: gymnastiekhal, 3 squashzalen en 2 polyvalente zalen (huidige fase), aansluitend wordt gestart met de bouw van de multifunctionele sporthal, fitnesszaal, zalen voor vechtsporten en klimmuur.

Wat met de huidige sporthal zal gebeuren weet ik niet. Op het oude totaaloverzicht (derde afbeelding) is die verdwenen, maar ik heb daar eigenlijk, voor zover ik me kan herinneren, nergens iets over gevonden.

En wordt het nu een combinatie van vaste en mobiele tribunes? Volgens een eerder document wel, maar in het meest recente krantenartikel spreekt men enkel nog over uitschuifbare tribunes.
Voor de sporthal zal de huidige fitness-barak moeten wijken, maar in het plan is een vervangende fitnessruimte voorzien.

36x53m, wat betekent dat trouwens?
- 3 basketbalterreinen
- max. 4 tennisterreinen
- 1 handbal/futsalterrein (of 2 te kleine, niet reglementaire terreinen)
- max. 4 volleybalterreinen
- tot 12 badmintonterreinen

Maar aangezien men spreekt over drie grote terreinen zal men waarschijnlijk voor het volgende kiezen: in ieder "terrein" belijning voor 1 basketbalveld, 1 volleybalveld, 1 tennisveld en 3 of 4 badmintonterreinen, en over de volle oppervlakte belijning voor handbal en zaalvoetbal. Dit is wat je trouwens het vaakst ziet in opsplitsbare sportzalen.
Chimaera
Beheerder

Re: Project: nieuwe sporthal Brugge (2.000)

Berichtdoor witn » zo 04 okt 2009, 10:24

Maar aangezien men spreekt over drie grote terreinen zal men waarschijnlijk voor het volgende kiezen: in ieder "terrein" belijning voor 1 basketbalveld, 1 volleybalveld, 1 tennisveld en 3 of 4 badmintonterreinen, en over de volle oppervlakte belijning voor handbal en zaalvoetbal. Dit is wat je trouwens het vaakst ziet in opsplitsbare sportzalen.

Inderdaad meestal is het 3 basketbalvelden en over de volle oppervlakte één groot basketbalveld (meestal voor eerste & tweede ploeg), een zaalvoetbalveld en een handbalveld.
Een tennisveld of badmintonterreinen heb ik in deze constructie wel nog niet veel tegengekomen.
witn
Beheerder

Re: Project: nieuwe sporthal Brugge (2.000)

Berichtdoor Chimaera » do 08 okt 2009, 14:00

witn schreef:

Inderdaad meestal is het 3 basketbalvelden en over de volle oppervlakte één groot basketbalveld (meestal voor eerste & tweede ploeg), een zaalvoetbalveld en een handbalveld.
Een tennisveld of badmintonterreinen heb ik in deze constructie wel nog niet veel tegengekomen.
Toch, toch... In de sportzalen van de VUB, om een voorbeeld uit eigen ervaring te nemen, was er belijning voor badminton en tennis.
Chimaera
Beheerder

Re: Project: nieuwe sporthal Brugge (2.500)

Berichtdoor Chimaera » di 26 okt 2010, 12:56

Op de BLOSO-site heb ik ontdekt dat ze eraan begonnen zijn. Ik veronderstel dat men pas na afwerking van de nieuwe sporthal het volledige nieuwe volume inclusief de net gerealiseerde gymnastiekhal de definitieve gevelbekleding zal aanmeten. Momenteel ziet het er onafgewerkt uit.
En dus 2500 plaatsen, nog eens 500 meer dan oorspronkelijk aangekondigd... Dat is zeer veel voor Brugge aangezien hier geen enkele zaalsportploeg op het hoogste niveau aanwezig is (OLVA Brugge (volley) speelt in eerste divisie (=vierde klasse), Racing Brugge (basketbal) in eerste landelijke (=vierde klasse), in tweede landelijke van het damesbasket (=derde klasse) twee Brugse clubs). Of het zou moeten zijn dat een ploeg van buiten de gemeentegrenzen hier komt spelen (bijvoorbeeld: Oostkamp in de 2e klasse van het basketbal).

Aangezien ik in de buurt woon kan ik hier foto-updates plaatsen, zoals ik op het Skyscrapercity-forum deed voor de topgymnastiekhal.

Werken in uitvoering
Sporthal met polyvalente zalen

Bloso Centrum : Brugge
Beschrijving : Na de bouw van een topgymnastiekhal zullen in een tweede fase een sporthal en polyvalente zaaltjes worden gebouwd met o.a. een klimmuur, een fitnesszaal, een vechtsportzaal, enz... De sporthal heeft een netto-zaaloppervlakte van 52m x 36m x 10m hoogte. De toeschouwerscapaciteit bedraagt 2.500 personen.
Partners : stad Brugge
Ontwerper : TV Verne, Mouton en Erbeko
Investeringsbedrag : € 7.500.000,00 incl. BTW
Aanvangsdatum : 4-10-2010
Einddatum : 3-9-2012

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor Chimaera » wo 27 okt 2010, 14:40

Wat heeft men afgebroken?

Het smalle bakstenen stuk van het oude gebouw, tussen de inkom en de nieuwe gymnastiekhal. Op de foto's van de afbraakwerken in de post hierboven zie je dat het gebouw nu ophoudt net voorbij de glaspartij van de inkom.
Afbeelding

En de beige gekalkte voorbouw met de oude tribune. De oude fitness-barak links op de foto werd enkele maanden geleden al afgebroken.
Afbeelding
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor Chimaera » wo 03 nov 2010, 00:40

Mijn nieuwe ontwerp voor de zaal: viewtopic.php?f=28&t=283&p=3411&sid=00e2ff78689e412fb18a0fbab299d883#p3411

Ik ben trouwens vorige zaterdag (30 oktober) eens een kijkje gaan nemen. Ik was fout, die okerkleurige voorbouw is niet volledig afgebroken, alleen een stukje rechts van de tribune.
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor Chimaera » za 06 nov 2010, 14:20

Voila, mijn ontwerp:
Afbeelding

Voor meer afbeeldingen en een beschrijving verwijs ik naar de ontwerp-topic in subforum "kantine".
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor Chimaera » di 30 nov 2010, 11:58

Ik moest gisteren in de Colruyt op Assebroek zijn, en dat is de buur van het BLOSO-centrum, dus ben ik nog eens gaan piepen. Het puin van de afbraakwerken is intussen geruimd en er zijn steeds arbeiders op de werf aanwezig, maar veel is er verder nog niet te zien, dat zal nog wel even duren denk ik.
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor Chimaera » di 05 apr 2011, 09:24

Voila, nu gaan ze er écht aan beginnen. Gisteren merkte ik al van op een afstand (Vesten) dat er een bouwkraan op de site stond opgesteld en enkele weken geleden zag ik dat men aan het werken was aan de traphal (om de nieuwe en oude gebouwen met mekaar te verbinden in de toekomst zeker). Ik ga straks eens een kijkje nemen ter plaatse. Ik ben overigens benieuwd of er enige gelijkenissen zullen zijn met mijn ontwerp. Ik zal ook de nieuwe informatie eens toetsen aan mijn ontwerp, hopelijk moet ik nu niets aanpassen ;) (boksclub wordt 200m², klimmuur 12m hoog en 300m² groot; terreinconfiguratie wordt blijkbaar ook anders dan bij mij)

Werkzaamheden aan Julien Saelens in tweede fase

8miljoen voor nieuw Blosocentrum

Dinsdag 05 april 2011, 05u00

BRUGGE - De renovatie van het Bloso-domein Julien Saelens in Brugge gaat een nieuwe fase in. Nu de topgymnastiekzaal er staat, begint de bouw van een grote nieuwe zaal waarin onder andere de Wimme Boxing Club en de Brugse bergklimmersvereniging hun thuis zullen vinden.

De renovatie van het sportcentrum Julien Saelens langs de Nijverheidsstraat in Brugge, één van de oudste Bloso-domeinen van Vlaanderen, gaat een nieuwe fase in. ‘De topgymnastiekhal is klaar: dat is nu één van de betere, zoniet de beste turnhal van ons land', zegt Carla Galle van Bloso. ‘Vanaf nu begint de bouw van een nieuwe grote sporthal.'

Die nieuwe sporthal kost 3,75miljoen euro, de stad en Bloso dragen elk de helft van dat bedrag bij. ‘De nieuwe zaal zal ongeveer drie keer groter zijn dan de oude', zegt de Brugse schepen van Sport Annick Lambrecht (SP.A). ‘We krijgen nu twee basket- en drie volleybalvelden, twee minivoetbalvelden, een handbalveld, gevechtsportzalen en een fitnesszaal.'

De bouw is van groot belang voor de Brugse sportclubs. ‘De Wimme Boxing Club verlaat zijn verouderde zaal in de Groenestraat en verhuist naar een volledig ingerichte bokszaal van 200vierkante meter', zegt Lambrecht. ‘En de nieuwe sporthal krijgt ook een 12meter hoge klimmuur met zo'n 300vierkante meter klimruimte. De 170leden van de Brugse bergkimmersvereniging Natuurvrienden-Bergstijgers zullen dus niet meer naar Kortrijk moeten uitwijken om hun sport te beoefenen.'

‘Ook turnvereniging Rust Roest, met 900leden één van de grootste sportclubs van Brugge, heeft hier op dit domein al een compleet vernieuwde thuishaven gevonden', zegt de Brugse burgemeester Patrick Moenaert (CD&V). ‘Als de eerste twee fases van de renovatie afgewerkt zijn, zal in totaal een kleine 8miljoen euro in dit Bloso-domein geïnvesteerd zijn. Dat is een groot bedrag, maar dit is dan ook een belangrijke site.'

De nieuwe grote sporthal, waar tot 2.500toeschouwers zullen kunnen plaatsnemen, moet klaar zijn tegen augustus volgend jaar. ‘Daarna wordt het bestaande gebouw omgevormd tot administratieve ruimte en komt er ook een nieuwe cafetaria. En we willen ook nog een sporthotel bouwen op dit domein, al hangt dat nog af van de financiële middelen die we daarvoor kunnen vinden', zegt Galle.

Met de grond die afgegraven wordt om de nieuwe grote sporthal te bouwen, wil Bloso overigens een Finse piste –een speciaal loopparcours met verende onderlaag– aanleggen op het domein.

Het Nieuwsblad (auteur: Tom Le Bacq)
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor Chimaera » di 05 apr 2011, 12:49

Volgens de lokale nieuwssite annex internetradio Stadsomroep wordt de nieuwe zaal gebouwd volgens mijn plannen :mrgreen:

http://www.stadsomroep.com/Detail.asp?NUM=31922

Best mogelijk dat ze de afbeelding er weer afhalen, na en mogelijk net als mijn reactie, kwestie van geen verder gezichtsverlies te lijden.
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor Zeno2 » di 05 apr 2011, 19:54

lol, niet vergeten een prntscreen te maken .... en je percentje te vragen ;)
Zeno2

Berichtdoor Chimaera » di 05 apr 2011, 20:07

Een percentje... zou ik daar recht op hebben? Dan heb ik inkomsten laten liggen toen de Brugse mannen van Het Nieuwsblad mijn ontwerp voor het Clubstadion gebruikte in een artikel op hun website...
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor Chimaera » za 09 apr 2011, 08:58

Ze hebben in ieder geval een bronvermelding onderaan de pagina geplaatst, 't is ook al iets. Of ik echter iets kan vragen... Er worden zo vaak afbeeldingen en teksten overgenomen op internet en zolang dat gebeurt met bronvermelding en zonder duidelijk aantoonbaar winstbejag, denk ik dat je in orde bent.

Ik ben trouwens begin deze week eens gaan kijken op de site. De graafwerken zijn in volle gang.
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor Chimaera » vr 03 jun 2011, 08:24

Al even niet meer gaan kijken, vroeger was het amper 5 minuutjes met de fiets, nu iets verder ;)

In de mei-editie van Bruggespraak, een magazine uitgegeven door de stad, stond een artikel over de nieuwe sporthal. De online versie werkt niet en een scanner heb ik evenmin, dus typ ik het even over:

Tweede fase uitbouw Bloso-centrum uit de startblokken

Omdat het Bloso-centrum Julien Saelens een belangrijke thuisbasis is voor Brugse sporters, werd de verdere uitbouw ervan als actiepunt opgenomen in het algemene beleidsplan 2007-2012 van het Brugse stadsbestuur. Via een reeks belangrijke infrastructuurwerkzaamheden wil de Stad de verschillende Brugse sportverenigingen ondersteunen en topsport de nodige kansen geven.
In 2005 werd een Masterplan opgesteld om het hele domein onder handen te nemen zodat het zal voldoen aan de hedendaagse noden en behoeften.

Eerst werd de verouderde atletiekpiste vervangen door een wielerbaan, een skeelerbaan én verschillende basket- en volleybalvelden (de bijdrage van de Stad bedroeg 460.000 euro).

Op 24 april 2010 werd de bouw van de eerste fase ingehuldigd. Deze omvatte een topgymnastiekhal met veertien verschillende turnzones, drie squashcourts en drie polyvalente ruimtes. Deze bouw is van groot belang voor het voortbestaan van turnvereniging Rust Roest, met meer dan 900 Brugse leden een van de grootste Brugse sportverenigingen. De uiteindelijke bouwkost bedroeg 4.000.000 euro. De Stad nam hiervan 700.000 euro voor haar rekening.

Op 4 april van dit jaar volgde de eerste spadesteek van de tweede fase; een nieuwe 'grote' sporthal met kleinere sportzalen. De bijdrage van de Stad hiervoor werd vastgelegd op 50% van de kostprijs met een maximum van 3,75 miljoen euro. Een groot bedrag, maar evenredig aan het belang van deze sportieve site voor onze stad en haar inwoners.

Brugse scholen, sporters en erkende Brugse sportverenigingen krijgen 25% korting op de Bloso-tarieven. Verenigingen die bijna dagelijks de sporthal gebruiken, besparen op deze manier jaarlijks al snel enkele honderden euro's. De korting geldt zowel voor de bestaande als de nieuw te bouwen infrastructuur. Het stadsbestuur ijvert ervoor dat Brugse verenigingen en scholen voor een democratische prijs kunnen sporten. Betaalbare sportinfrastructuur zorgt namelijk voor een maximale bezetting.

Deze tweede fase heeft ook een gunstige impact op het Brugse sportlandschap. De 'grote' sportzaal zal ongeveer drie keer groter zijn dan de bestaande boogsporthal. In plaats van een basketveld en een minivoetbalveld zullen er drie basketbal- en drie volleybalvelden zijn, twee minivoetbalvelden, een zaalvoetbal- of handbalveld en een tennisterrein.

Ook Boxclub Wimme verhuist naar de Bloso-site, in een volledig ingerichte bokszaal van meer dan 200m². Ook ruime gevechtssportzalen en een powerzaal zijn voorzien.
Het is daarenboven de bedoeling om leemtes in het Brugse sportlandschap op te vullen. Vandaar dat op het bouwprogramma voor de tweede fase bijvoorbeeld ook een openbare klimmuur staat, zodat geïnteresseerden kunnen kennismaken met deze uitdagende sport. Met twaalf meter vrije klimhoogte, zo'n 300m² klimoppervlakte en klimgerelateerde cursussen en opleidingen vindt zowel de recreatieve als de competitieve klimmer zijn gading.

Tegen september 2012 zou de tweede bouwfase van dit Masterplan voltooid moeten zijn.
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor Chimaera » zo 26 jun 2011, 18:58

Vandaag eindelijk eens gaan kijken:
Afbeelding

Afbeelding

Aan de andere kant van de wielerbaan is een berm gemaakt met opgehoopte aarde. Geen idee wat ze daar van plan zijn.
Afbeelding

EDIT: heeft misschien iets te maken met die Finse piste (zie laatste zin artikel "8 miljoen voor nieuw Blosocentrum" hoger op deze pagina).
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor Chimaera » wo 20 jul 2011, 13:27

Op de BLOSO-website zijn voor het eerst sinds lang nieuwe foto's geplaatst:
http://www.bloso.be/sportinfrastructuur ... rWerkID=33

Afbeelding

Afbeelding
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor Chimaera » ma 15 aug 2011, 20:55

Deze namiddag getrokken:
Afbeelding
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor Chimaera » vr 19 aug 2011, 11:10

In mijn bericht van eind juni stelde ik me vragen bij die berm die aangelegd werd achter de wielerbaan. Die blijkt inderdaad deel te gaan uitmaken van de Finse piste en fit-o-meter (die al bestond maar wordt uitgebreid):

Geplande werken

Finse piste & fit-o-meter

Bloso Centrum : Brugge
Beschrijving : Een verlicht looppad met houtsnippers over een lengte van 1.200m en een breedte van 2m. Een fit-o-meter wordt mee geïntegreerd.
Ontwerper : Bloso
Investeringsbedrag : € 150.000,00 incl BTW
Aanvangsdatum : 3-10-2011
Einddatum : 14-11-2011

Afbeelding

Bron: bloso.be

Blijkbaar worden er ook twee extra basket-/volleybalvelden mee aangelegd.
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor Chimaera » ma 26 sep 2011, 22:13

Vandaag nog 's gaan piepen. Op zes weken tijd is het toch ferm opgeschoten. De oriëntatie van de eigenlijke zaal (komt denk ik achter de constructies op de voorgrond) zal anders zijn dan in mijn ontwerp, nl. parallel met de gymnastiekhal ipv loodrecht erop.
Afbeelding
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor Chimaera » wo 23 nov 2011, 18:56

Nieuwe foto's op de BLOSO-site die een goed beeld van de werken geven:

Benedenverdieping voorbouw (hieraan waren ze bezig toen ik het laatst foto's trok):
Afbeelding

Bovenverdieping voorbouw:
Afbeelding

Op de eerste foto is duidelijk te zien waar de grote sporthal zal komen: de open vlakte waar nu de kraan staat en de bouwmaterialen liggen. In de voorbouw komen de kleine zalen en mogelijk ook het fitness-center. Ook de toegangen tot de hal kan je al terugvinden: twee op de hoeken van de korte zijde een kleine (spelerstoegang?) in het midden van de lange zijde en nog een op het uiteinde van de lange zijde.

Twee bijkomende foto's:
Afbeelding

Afbeelding
Chimaera
Beheerder

Volgende

Keer terug naar Belgische Indoor Arena's