Greenboy schreef:Nostalgie is mooi, maar om door te stoten tot de top zal Union gewoon een nieuw stadion nodig hebben. Voor mij trekt deze uitbreiding (of vernieuwing zo je wil) op niets...
Zo niet zal het hoogst haalbare 1Bblijven!
Ik hou van nostalgie, dus ik vind deze renovatie wel top. Natuurlijk geraak je in het hedendaagse voetbal nergens met nostalgie, en zal in een volgende fase, als ze willen doorstromen naar 1A, dit inderdaad niet volstaan.
O.a. een nieuwe hoofdtribune zal dan noodzakelijk zijn, en ook gaan ze waarschijnlijk de tribune aan de overzijde moeten renoveren in dezelfde trend als de nieuwe tribunes achter doel, om aan de minimumwaarden naar capaciteit, veiligheid, ... te komen (én om op een moderne manier aan hospitality te doen). En dan nog stoten ze natuurlijk op de beperkingen van de huidige ligging van het stadion: weinig parkeergelegenheid, moeilijke verkeerssituatie, ... Misschien is een nieuw stadion een betere oplossing, maar de vraag is dan of er ergens nog ruimte voor is? Als je ziet hoe moeilijk Anderlecht, 4km verderop, het heeft om een locatie te vinden. en te ver afwijken van de huidige locatie heeft voor een club als Union geen zin, die supporters zijn echt lokaal verankerd, dat is al gebleken uit hun Heizel-avontuur.