[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4668: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4670: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4671: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4672: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
Belstadions.net • Toon onderwerp - Pierre Cornelisstadion [4.664 - SC Eendracht Aalst]

Pierre Cornelisstadion [4.664 - SC Eendracht Aalst]

Huidige stadions met bouwkoorts.

Re: Pierre Cornelisstadion [10.683 - VC Eendracht Aalst 2002

Berichtdoor Bart Van den Neste » vr 06 jul 2012, 07:32

Bart Van den Neste
 
Berichten: 65
Geregistreerd: di 14 jun 2011, 08:38

Re: Pierre Cornelisstadion [10.683 - VC Eendracht Aalst 2002

Berichtdoor Bart Van den Neste » vr 06 jul 2012, 07:58

Dit stond gisteren op de Officiele site van Eendracht Aalst:

Dossier Pierre Cornelisstadion: stand van zaken

donderdag 05 juli 2012 om 18u23 - Officieel
De situatie van het Pierre Cornelisstadion is momenteel zowel inzake veiligheid als inzake conformiteit aan een aantal andere voorwaarden onderwerp van bespreking tussen de stad Aalst en S.C. Eendracht Aalst. Het schepencollege heeft onder andere tot een studie voor een eventuele nieuwe locatie beslist, maar er zijn ook andere opties voor de toekomst.

Begin deze week werd de staantribune opnieuw door de bevoegde diensten getest op haar stabiliteit en veiligheid. De huidige staat van de tribune werd veilig en stabiel bevonden. Stadsbestuur en club kregen de toestemming om de staantribune ook gedurende het seizoen 2012-2013 in gebruik te nemen. Nieuwe en bijkomende tests zijn daarna nodig, maar nu al staat vast dat deze tribune wellicht geen lang leven meer beschoren kan zijn, omwille van veiligheidsredenen.

Ook de voorbije jaren al werden tests en controles uitgevoerd, en werd er op gewezen dat zich in de toekomst een probleem zou kunnen stellen. Het dossier is de voorbije weken in een stroomversnelling geraakt, waarbij Eendracht Aalst verschillende gesprekken heeft gevoerd met leden van het schepencollege, om de dringende aard van het probleem te benadrukken, en om samen mogelijke oplossingen te bespreken, die eventueel al noodzakelijk kunnen zijn na het seizoen 2012-2013.

Het Aalsterse schepencollege heeft nu beslist onder andere een studie te laten uitvoeren naar een eventueel mogelijke locatie voor een nieuw voetbalstadion, maar er zijn ook andere opties, zowel definitieve als tijdelijke, ter overbrugging van de tijd voor de eventuele bouw van een nieuw stadion. Ook die opties worden nu onderzocht:

De huidige staantribune kan vervangen worden door een mobiele staantribune, die gehuurd wordt. Zo'n mobiele staantribune biedt minstens even veel mogelijkheden en comfort als een vaste tribune. Er zijn enkele clubs in binnen- en buitenland die op die manier werken.
Een volledig nieuw gebouwde tribune kan de huidige staantribune vervangen, al dan niet gecombineerd met extra kantoorruimte, extra zitplaatsen,..
Hoe dan ook zullen er tegelijk een aantal andere ingrepen dienen te gebeuren, om tegemoet te komen aan de nieuwe en in de nabije toekomst nog te verwachten bijkomende voorwaarden die opgelegd worden door zowel de Belgische voetbalbond als door het ministerie van Binnenlandse Zaken, onder andere wat de breedte van het terrein betreft. In dat verband hebben club en stadsbestuur ook een akkoord bereikt om de stadionverlichting gevoelig te versterken.

Inzake dit stadiondossier heeft S.C. Eendracht Aalst alle vertrouwen in een goede samenwerking met de stad Aalst, en in de vaste wil om tijdig de best mogelijke oplossing te vinden en te realiseren.
Bart Van den Neste
 
Berichten: 65
Geregistreerd: di 14 jun 2011, 08:38

Re: Pierre Cornelisstadion [10.683 - VC Eendracht Aalst 2002

Berichtdoor Chimaera » vr 06 jul 2012, 08:31

Interessant om lezen. Mocht Eendracht Aalst in de komende seizoenen naar eerste klasse verhuizen zal er toch heel wat moeten gebeuren aan het stadion. Ik zou graag de capaciteitsverdeling eens kennen (per tribune, aantal staanplaatsen, zitplaatsen, business seats, loges... al kan ik het één en ander al afleiden uit foto's) zo kan ik de mogelijkheden voor de huidige locatie beter bestuderen. Ook zou ik graag weten waardoor de capaciteit om veiligheidsredenen met bijna 4400 plaatsen is teruggeschroefd, van 10683 naar 6294. Zijn bepaalde vakken van de staantribune afgesloten?

Tijdelijke tribunes kunnen overgenomen worden van Charleroi en Gent, beiden niet zo heel ver gelegen, zij zullen ze respectievelijk in de loop van en na het komende seizoen niet meer nodig hebben.

Ik zal ook eens de nieuwste stadionverordeningen van de KBVB proberen terug te vinden.

Tenslotte ga ik met de verzamelde informatie eens een fiche maken voor dit stadion en die toevoegen aan het eerste bericht zoals in het verleden al gebeurd is in andere stadiontopics.

Het stadionontwerp zal ik vandaag nog niet kunnen afwerken maar ik zal toch al eens een aanzicht exporteren en online plaatsen. Nog voor de middag, want daarna is het tijd voor iets anders ('t is niet omdat ik vandaag niet moet werken dat ik niets anders te doen heb ;))
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Pierre Cornelisstadion [10.683 - VC Eendracht Aalst 2002

Berichtdoor Bart Van den Neste » vr 06 jul 2012, 09:57

officiele capaciteit:

Capaciteit Zittribunes :

Business 75
Eretribune ( CE ) 78
Indoor Seats ( europatribune boven ) 110
Tribune A 395
Outdoor Seats ( B – C - D ) 590
Tribune E 456
Tribune F 423
Tribune G 423
Tribune H ( europatribune onder ) 593
Perstribune 21
Totaal Zittribune 3164

Capaciteit Overdekte staanplaatsen :

Vak I 630
Vak J ( Bufferzone ) 0
Vak K 2500
Totaal staanplaatsen 3.130

ALGEMEEN TOTAAL 6.294
Bart Van den Neste
 
Berichten: 65
Geregistreerd: di 14 jun 2011, 08:38

Re: Pierre Cornelisstadion [10.683 - VC Eendracht Aalst 2002

Berichtdoor Chimaera » vr 06 jul 2012, 11:43

Bedankt! In combinatie met de foto's, info, geschiedenis en het plannetje op de officiële site en de fansite (Iendracht) kan ik nu een deftige fiche maken van het stadion.

In ruil de eerste afbeeldingen van mijn ontwerp. Je zult waarschijnlijk het onderliggende satellietbeeld herkennen ;)

De voorlopige capaciteit bedraagt circa 11500, de hoeken moeten nog worden ingevuld evenals de vip-seats.

Voorlopige to-do-lijst:
- het dak, momenteel beperkt tot de hoofdtribune, kan nog veranderen van vormgeving;
- misschien moet ik het stadion wat kleiner maken;
- opvulling bochten;
- eventueel staanvakken voorzien;
- veld, dugouts, afwerking tribune-infrastructuur;
- mogelijk zuid als bezoekerstribune, kleiner dan nu en volledig afgescheiden van de andere tribunes; open ruimte erboven voor scherm/scorebord;
- bezoekersparking achter zuid en aparte toegang voor bezoekers;
- sanitair en catering ofwel in de "lage" tribunes of, indien niet genoeg plaats, er meteen achter;
- misschien verplaatsing van het nogal kleine clublogo naar de noordtribune, grotere versie; kijken of ik "EENDRACHT" eventueel anders kan positioneren (moeilijk met die negen letters);
- hoofdtribune: gelijkvloers kleedkamers, themacafé, clubshop...; eerste verdieping toegang tribune; tweede verdieping vip en pers; derde verdieping skyboxen;
- alternatief voor kleinere hoofdtribune: skybox-seats niet in aparte ring maar bovenaan de eerste ring; skyboxen komen op hetzelfde niveau als pers en vip, derde verdieping verdwijnt;
- aanleg waterbekken voor opvang grondwater (moerasgebied)
- indien niet genoeg plaats voor parkings, circulatie en waterbekken verdwijnt het oefenveld of wordt het vervangen door een half veld;
- gevelontwerp en stadionstructuur (palen, tribuneliggers...);
- dak en tribunes zodanig maken dat het stadion relatief eenvoudig uit te breiden valt (indien ik opteer voor een kleinere versie).

Afbeelding
Afbeelding
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Pierre Cornelisstadion [10.683 - VC Eendracht Aalst 2002

Berichtdoor Supporter Geel » vr 06 jul 2012, 11:50

Mooi ontwerp!


Ik zou wel kiezen voor een volledig overdekt stadion maar kan nog aangepast worden (staat in uw to-do lijst)
wat ook een optie is: Aalst is momenteel een 2de klasser, dus enkel de hoofd tribune en de tribune aan de overkant houden. De tribunes achter de goals is mss eerder een optie als ze ooit promoveren naar 1ste eventueel.

van de hoofdtribune stoort mij eigenlijk niet dat deze zo groot is, alleen vraag ik mij af als je de rest overdekt zou maken hoe je dit gaat doen omdat de andere tribune niet zo groot zijn.

Maar wel een knap ontwerp en op z'n korte tijd 8-)
Supporter Geel
 
Berichten: 70
Geregistreerd: vr 09 maart 2012, 20:38
Woonplaats: Mol

Re: Pierre Cornelisstadion [10.683 - VC Eendracht Aalst 2002

Berichtdoor Chimaera » vr 06 jul 2012, 12:23

Uiteraard is het de bedoeling dat het volledig overdekt wordt. Alleen weet ik nog niet hoe ik, als ik de hoofdtribune hoger houd dan de rest, de overgang ga maken: een glooiend dak of met een verticale wand tussen het hoge en lage dak zoals je vaak ziet in Engelse stadions?

Ik heb al een idee hoe ik het stadion kleiner zou maken: hoofdtribune en de andere lange tribune 15 rijen hoog (inclusief een drietal rijen business seats in de hoofdtribune), achter beide doelen staantribunes. Ik zou die wat minder diep maken dan de andere tribunes (minder rijen dus indien geconverteerd tot zitplaatsen), maar omdat ze voor een goed zicht wat verder van het veld beginnen zouden ze toch achteraan even ver van het veld liggen zodat je makkelijk in een later fase een tweede ring kan rondtrekken. Wat ook mogelijk is: de doeltribunes later verhogen tot de hoogte van de andere tribunes (en de bochten dichtmaken).
Ik zou bij een dergelijk kleiner stadion mikken op een totaalcapaciteit incl. staanplaatsen van om en bij de 10000. Voorlopig vier aparte tribunes maar door dak en gevel helemaal te laten rondgaan kan je toch een kuipgevoel creëren. Maar dat hoeft niet persé, vier volledig aparte tribunes zijn eveneens mogelijk.
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Pierre Cornelisstadion [10.683 - VC Eendracht Aalst 2002

Berichtdoor Bart Van den Neste » vr 06 jul 2012, 13:13

Amai, het doet mij al volledig wegdromen ;) .
Ik zou wel voor een gesolten stadion gaan (aparte tribunes niet)
Ook de capaciteit zou ik op 10 000 a 11 500 zetten maar zeker niet minder.
Als het af is wil uw idee wel eens doorsturen naar mensen die in de locatiestudie betrokken zullen worden, misschien kan het een extra stimulans zijn om met deze locatie rekening te houden.
Bart Van den Neste
 
Berichten: 65
Geregistreerd: di 14 jun 2011, 08:38

Re: Pierre Cornelisstadion [10.683 - VC Eendracht Aalst 2002

Berichtdoor Chimaera » vr 06 jul 2012, 15:47

Ik ben even een ander concept aan het uitproberen: 15 zitrijen op de lange zijden, waarvan de zes bovenste rijen doorlopen achter doel, met daaronder 15 rijen staanplaatsen. Als de staanplaatsen achter één van de doelen voor de bezoekers zijn moet er wel iets gedaan worden aan de veiligheid (met die zitvakken erboven). Ook moet ik nog uitzoeken waar de trappen naar de bovenvakken achter doel komen.
Afbeelding
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Pierre Cornelisstadion [10.683 - VC Eendracht Aalst 2002

Berichtdoor Chimaera » vr 06 jul 2012, 19:18

Nog wat vorderingen gemaakt al kan ik het nu nog niet online zetten. Ik heb ook al even de capaciteit uitgerekend voor het nieuwe ontwerp met de staanvakken en 15 rijen zitplaatsen, die komt momenteel op zo'n 11000, waarvan circa 3700 staanplaatsen, voorlopig nog zonder (outdoor) skybox-seats (schat ik op zo'n 400). Ik kom dus héél dicht in de buurt van je vooropgestelde capaciteit, Bart.

De hoofdtribune heeft onderaan drie rijen minder (en is daardoor met 120cm verhoogd tegenover het veld) voor dugouts, camera's, rolstoelen... zodat daar niet alleen plaats voor is maar ze ook het zicht niet hinderen vanuit de hoofdtribune. Ik denk aan alles ;)
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Pierre Cornelisstadion [10.683 - VC Eendracht Aalst 2002

Berichtdoor Bart Van den Neste » vr 06 jul 2012, 19:54

Begrijp ik het dan goed dat achter de doelen deels staan en deels zitplaatsen komen en aan de zijkanten alleen zitplaatsen . Een beetje zoals Anderlecht. Klinkt alvast goed
Bart Van den Neste
 
Berichten: 65
Geregistreerd: di 14 jun 2011, 08:38

Re: Pierre Cornelisstadion [10.683 - VC Eendracht Aalst 2002

Berichtdoor Chimaera » zo 08 jul 2012, 00:43

Update:
Afbeelding
Afbeelding
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Pierre Cornelisstadion [10.683 - VC Eendracht Aalst 2002

Berichtdoor Supporter Geel » zo 08 jul 2012, 14:10

een stadion met veel uitbreidingsmogelijkheden:

-overdekt maken
- een 2de ring maken
-rond het stadion zoals bij de hoofdtribune een winkelcomplex/verhuurmogelijkheden


zou het voor aAlst ook niet logisch zijn dat men de basketbalploeg en de voetbalploeg op 1 locatie laat spelen?

Een voetbalstadion met daartegen een grote sportzaal voor de basket met alle nodige faciliteiten ? (gemeenschappelijk: café, restaurant, ..)

mss iets om hierbij uit te tekenen chimaera ? ;)
Supporter Geel
 
Berichten: 70
Geregistreerd: vr 09 maart 2012, 20:38
Woonplaats: Mol

Re: Pierre Cornelisstadion [10.683 - VC Eendracht Aalst 2002

Berichtdoor Chimaera » zo 08 jul 2012, 17:18

Kuip, dak en tribunestructuur zijn afgewerkt. De vip-seats moeten wel nog wat meer uitgewerkt worden. Nu nog de muren, ramen, zaken zoals scorebord en verlichting en de faciliteiten onder de tribunes. Door het concept van het dak met de dubbele rij palen waarop het steunt kan het dak makkelijk verwijderd worden en kan op de dubbele rij palen een tweede ring worden gebouwd. Winkels kunnen er eventueel nog wel bij in mijn ontwerp, een arena kan alleen achter één van de doeltribunes.

De capaciteit bedraagt momenteel 12616 plaatsen, inclusief 396 skybox-seats en 4842 staanplaatsen. Rolstoelen kunnen plaatsnemen voor de hoofdtribune, die capaciteit heb ik nog niet berekend. Ook moeten nog een aantal plaatsen in de hoofdtribune worden omgevormd tot persplaatsen en eretribune en/of extra outdoor seats. Hierdoor én door een eventuele verkleining van de bezoekerstribune (om een hogere muur te hebben tussen de staanplaatsen voor bezoekers en de bovenliggende ring zitplaatsen) kan de capaciteit nog wat zakken.

Afbeelding
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Pierre Cornelisstadion [10.683 - VC Eendracht Aalst 2002

Berichtdoor Chimaera » ma 09 jul 2012, 19:40

Op de infrastructuur onder de tribunes (toiletten, perszaal, kleedkamers, bars enzovoort) verlichting, scorebord en omgeving na is het stadion afgewerkt. Ik heb gekozen voor een goedkope gevel (gekleurde golfplaten of geschilderd beton in combinatie met plexiglas of transparante golfplaten), enkel de hoofdtribune is uiteraard beter afgewerkt (al moet ik de ramen daar nog uitwerken).

Ik ben redelijk tevreden over het resultaat, een klein maar sfeervol stadion.

Afbeeldingen en verdeling capaciteit:

Luchtfoto:
Afbeelding
Hoofdtribune: 2706
Gewone zitplaatsen: 1880 (een deel kan nog omgevormd worden tot outside business seats)
Eretribune: 278
Rolstoelen: 40 (+40 begeleiders)
20 skyboxen (ook bruikbaar als tv-studio, cabine stadionomroeper/veiligheid of buiten wedstrijden als kantoor), 396 seats
Schrijvende pers: 44
Tv/radio: 28
Afbeelding
Grote zittribune: : 3272 zitplaatsen
Afbeelding
Noordtribune: 1008 zitjes + 2421 staanplaatsen (thuissupporters)
Afbeelding
Zuidtribune: 1008 zitjes + 1240 staanplaatsen (bezoekers)
Afbeelding

TOTAALCAPACITEIT: 11655

Render:
Afbeelding
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Pierre Cornelisstadion [10.683 - VC Eendracht Aalst 2002

Berichtdoor Bart Van den Neste » di 10 jul 2012, 07:42

Zeer knap gedaan, qua idee is dit eigenlijk een ideaal stadion. Aandacht voor gezelligheid maar niet overdreven groot.
Een vraagje, kan dit programma ook de invulling erond inkleden (baan, parking, pad rond het stadion, groen,...). Zie je dat eventueel zitten om daar ook iets rond te doen?
(geen probleem als je dat niet ziet zitten, kon het maar eens vragen hé)
Kan je mij ook de luchtfoto wat verder uitgezoomd eens doorsturen.
Bart Van den Neste
 
Berichten: 65
Geregistreerd: di 14 jun 2011, 08:38

Re: Pierre Cornelisstadion [10.683 - VC Eendracht Aalst 2002

Berichtdoor Chimaera » di 10 jul 2012, 10:16

Geen probleem. Dat doe ik normaal altijd, maar om de één of andere reden had ik bij dit ontwerp problemen met sketchup, ik kon niet genoeg inzoomen om makkelijk aan details te werken. Daardoor vorderde het ontwerpen trager dan gewoonlijk en gaf ik er de brui aan na de snelle gevel. Maar de omgeving is toch op grotere schaal, dat moet dus vlotter gaan. Ik zal wel op zoek gaan naar een meer gedetailleerde (meer ingezoomde) luchtfoto van de site.

Je bent van plan om het door te sturen zeker? Dan moet ik misschien nog iets doen aan die gevel. Of laat ik het zo "goedkoop" omdat dat realistischer is? ;)

Wel nog een vraagje, ik kan het wel wat uitzoeken met Bing en Google Maps maar aangezien jij Aalst logischerwijze veel beter kent dan ik, langs waar zou ik best de bezoekerstoegang tot het stadion (zuidtribune) voorzien?

Mocht een dergelijk stadion er komen denk ik dat Aalst voor vele jaren goed zit maar voor Supporter Geel heb ik toch eens uitgetest wat een tweede ring op de dubbele rij palen zou opleveren. In principe kan die meer rijen hebben maar dan moet de voorste rij palen ingekort worden zodat de ring lager kan komen. De palen van het begin lager maken was geen optie tenzij ik het dak boven de hoofdtribune hoger had gemaakt dan dan boven de andere tribunes.

Afbeelding
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Pierre Cornelisstadion [10.683 - VC Eendracht Aalst 2002

Berichtdoor Bart Van den Neste » di 10 jul 2012, 10:29

Bart Van den Neste
 
Berichten: 65
Geregistreerd: di 14 jun 2011, 08:38

Re: Pierre Cornelisstadion [10.683 - VC Eendracht Aalst 2002

Berichtdoor Chimaera » di 10 jul 2012, 13:47

Ik heb al wat groen en parking op de site ontworpen. De parking voor de thuissupporters ten noorden van het stadion biedt plaats aan 277 wagens en 15 bussen. De parkeerplaatsen zijn ruim bemeten dus misschien is er plaats voor meer auto's. Ten noordwesten van het stadion kan nog een kleine parking komen voor vips, spelers... ten oosten van het stadion komt een ruime fietsenstalling, ten zuiden de busparking voor de bezoekers. Rond het stadion komt een wandelpad van circa 15 meter breed, halfweg die breedte met een hekken met poorten en ticketcontrole. Ook plaats voor kraampjes.

Ik heb ook net even gekeken op Bing Maps en het is inderdaad een vrij moerassig gebied. Blijkbaar staan er ook een viertal hoogspanningsmasten (2 grote, 2 kleinere).

Ik heb nu wel een beter zicht op de site in detail en ga de omgeving en exacte plaatsing van het stadion daaraan aanpasen.
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Pierre Cornelisstadion [10.683 - VC Eendracht Aalst 2002

Berichtdoor Bart Van den Neste » di 10 jul 2012, 18:02

Bart Van den Neste
 
Berichten: 65
Geregistreerd: di 14 jun 2011, 08:38

VorigeVolgende

Keer terug naar Verbouwingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten