Brazilië: WK2014 en andere stadions

Discussies over buitenlandse stadions & arena's vind je hier.

Re: Brazilië: WK2014 en andere stadions

Berichtdoor Chimaera » do 12 jun 2014, 13:46

Nog vijf en een half uur tot de openingsceremonie... Training van het Braziliaanse elftal gisteren, een dag voor de openingswedstrijd tegen Kroatië:
Afbeelding

Voorproefje ceremonie (foto's eergisteren):
Afbeelding
Afbeelding

De LED-gevel: het meest rechtse stuk lijkt niet te werken, "toevallig" datgene waar de kraan op terecht kwam, ik weet niet of het daar iets mee te maken heeft. Wie weet komt het nog in orde maar het stadion vertoont wel meer gebreken.
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 6255_o.jpg

In Curitiba is het blijkbaar nog pakken slechter gesteld met de afwerking. Zo zag het er aan de binnenkant, onder de tribunes uit enkele dagen geleden: http://www.cuatro.com/_6bd5e5b0 De eerste wedstrijd daar is over vier dagen.

En intussen blijven de Brazilianen maar verder protesteren, is het niet bij de metro dan wel de bevolking tegen het WK.
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Brazilië: WK2014 en andere stadions

Berichtdoor Chimaera » di 29 jul 2014, 15:50

Ontmanteling van de tijdelijke tribunes in São Paulo:
Afbeelding
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Brazilië: WK2014 en andere stadions

Berichtdoor Westelfan » di 29 jul 2014, 22:14

Wordt de tribune volledig tot aan de grond ontmanteld of enkel het bovenste deel?

Wou ook nog even deze prachtige foto posten, genomen in de Arena da Amazonia in Manaus tijdens USA-Portugal (2-2)
Maar bij deze: Weet er iemand of er al toekomstige plannen zijn met het stadion? Want ik neem aan dat het stadion gebruiken als gevangenis "zever" is en ook de kans dat de ploegen van Manaus het gaan gebruiken schat ik klein in.
Afbeelding
Avatar gebruiker
Westelfan
 
Berichten: 310
Geregistreerd: za 14 jul 2012, 13:28

Re: Brazilië: WK2014 en andere stadions

Berichtdoor Chimaera » wo 30 jul 2014, 12:27

Beide tijdelijke doeltribunes worden volledig afgebroken, zodat enkel de eerste ring overblijft, die volledig onder de esplanade ligt.

Men heeft het WK over het land en de voornaamste steden willen verspreiden, waardoor sommige steden/clubs opgezadeld zitten met een veel te groot stadion en andere populaire clubs in een aftands stadion blijven spelen of een stadion bouwden/verbouwden dat niet tijdens het WK werd gebruikt. Die keuzes waren vanuit organisatorisch standpunt te verdededigen maar vaak niet vanuit financieel of "legacy"-standpunt.
Wat Manaus betreft dacht ik ook dat dat gevangenis-voorstel maar een ideetje, hersenspinsel was. Ik heb inmiddels ook al een concept gezien om stadions op te vullen met flat-modules (futuristische gekleurde, gestapelde blokken). Er waren visualisaties voor Natal en Brasilia.

http://news.distractify.com/culture/the ... ally-need/
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Brazilië: WK2014 en andere stadions

Berichtdoor Westelfan » wo 30 jul 2014, 18:15

Ja, het is inderdaad waar dat sommige (top) ploegen nu met een oud stadion blijven zitten omdat men er maar 1 per stad wou bouwen, maar goed de stadions staan er, en er moet iets mee gebeuren. -euh-
Het idee om er woningen van te maken had ik nog niet gehoord. Het ziet er wel leuk uit, maar ik stel me toch vragen of het nog kan gebruikt worden als stadion. De woningen worden toch voor een deel in het stadion gestoken en zullen toch ook wel een soort van gang krijgen gescheiden van het stadion? Is er dan binnen in de stadions nog wel genoeg ruimte voor de normale wandelgangen voor het stadion, en zijn de gangen nog wel breed genoeg om snel te kunnen evacueren indien nodig? En ook het park als veld openstellen tijdens de wedstrijden door lijkt me niet echt ideaal voor de kwaliteit van het veld. Maar bon, beter dit (leuke, frisse) ontwerp als de stadions compleet laten verloederen.
Avatar gebruiker
Westelfan
 
Berichten: 310
Geregistreerd: za 14 jul 2012, 13:28

Re: Brazilië: WK2014 en andere stadions

Berichtdoor Chimaera » wo 30 jul 2014, 20:35

Ik heb de tekst bij dat concept niet gelezen maar ik ga er vanuit dat ook dit als een denkoefening moet gezien worden, waarbij men er vanuit gaat dat er niet meer gevoetbald wordt, dan beide functies lijken me op deze manier inderdaad niet verenigbaar.
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Brazilië: WK2014 en andere stadions

Berichtdoor Chimaera » za 02 aug 2014, 12:22

Update afbraak van tijdelijke tribunes in São Paulo. Zoals je ziet op de eerste foto moet ook het dak nog verder afgewerkt worden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Update Allianz Parque, São Paulo:
Afbeelding
Afbeelding
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Brazilië: WK2014 en andere stadions

Berichtdoor Chimaera » do 30 okt 2014, 10:15

São Paulo:

Corinthians Arena: alle tijdelijke tribunes zijn afgebroken, het dak wordt verder afgewerkt:
Afbeelding

Allianz Parque: bijna af. Er zijn al enkele testwedstrijden gehouden.
Afbeelding
Afbeelding

In Curitiba (Baixada Arena) is men het dichtschuifbaar dak aan het installeren. Er zijn weinig foto's van te vinden, dit is er eentje van midden september:
Afbeelding

Nog in Curitiba is de nieuwe hoofdtribune in het stadion van Coritiba FC afgewerkt:
Afbeelding
Afbeelding
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Brazilië: WK2014 en andere stadions

Berichtdoor Chimaera » za 06 dec 2014, 10:47

Bouw van het schuifdak boven de Baixada Arena (Curitiba):
Afbeelding
Afbeelding
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Brazilië: WK2014 en andere stadions

Berichtdoor Chimaera » wo 21 jan 2015, 15:08

Curitiba: één helft van het dichtschuifbaar dak is klaar, ze zijn met het andere deel bezig:
Afbeelding
Afbeelding
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Brazilië: WK2014 en andere stadions

Berichtdoor Chimaera » di 17 maart 2015, 15:44

Curitiba:
Afbeelding
Voor de verbouwingen:
Afbeelding
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Brazilië: WK2014 en andere stadions

Berichtdoor Zulte Waregem Sup » za 07 jan 2017, 16:50

Dit kan toch niet waar zijn? Dit is een echte schande!
http://stadiumdb.com/news/2017/01/rio_d ... t_maracana
Zulte Waregem Sup
 
Berichten: 660
Geregistreerd: za 05 apr 2008, 16:44

Vorige

Keer terug naar Buitenlandse Stadions & Arena's

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten

cron