Ik steek van wal met het volgende:
Vanavond speelt België tegen Oostenrijk in het Ernst Happelstadion. Ernst Happel, een naam als een klok, niet alleen voor de Clubsupporters op dit forum. Ik bezocht het stadion dat zijn naam draagt afgelopen zomer, op mijn reis door Zuid/Oost-Europa.
Eigenlijk was dat bezoek totaal niet gepland. Ik was op weg naar Hongarije (Boedapest) en moest overstappen in Wenen. Ik besloot dan maar het nuttige aan het aangename te koppelen en mijn vertrek met enkele uurtjes uit te stellen, zodat ik toch wat van de stad kon zien.
Na een wandeling rond het stadion zag ik dat één poort open stond voor onderhoudswerken. Ik glipte naar binnen en nam enkele foto's op de tribunes.
Het stadion ziet er goed uit aan de binnenkant, sfeervol ondanks de atletiekpiste (de hoog startende tribunes staan er dicht tegen, waardoor je de indruk krijgt dichter bij het veld te zitten maar weliswaar de piste niet helemaal kunt zien) én dankzij het naar beneden hellende dak, dat er met zijn metalen draagconstructie ook mag zijn, maar de "gevel" van het stadion valt eigenlijk wat tegen, vooral door die ouderwetse blokken die er tegenaan zijn gebouwd.
Ik begin met een overzicht van buitenaf en een net gemaakte panorama-stitching van de kuip, jammer genoeg is door de automatische aanpassingen aan helderheid en contrast (ik heb de foto's niet in pano-assist genomen) de dakconstructie wat minder zichtbaar geworden, die baadde nochtans in de zon (kan je zien op het linkergedeelte).