Zoals enkelen hier misschien al wel gemerkt hebben, ben ik fervent Lierse-supporter. Van vader op zoon.
Ondertussen al meer dan 10 jaar abonneehouder en ook quasi alle verplaatsingen doe ik mee.
Mijn eerste wedstrijden op het Lisp ben ik gaan kijken in het jaar '96-'97. Een seizoen dat nog steeds in iedere supporter van de Sportkring zijn geheugen staat gebrandmerkt. Als jong gastje ben je dan meteen voor de rest van je leven verknocht aan geel en zwart.
Voorts heb ik de laatste jaren een enorme passie voor Sunderland AFC gekregen. Een vriend uit mijn studententijd (STVV-supporter) is daar terechtgekomen door de transfer van Mignolet naar The North East. Ik heb altijd al een voorliefde voor het Engelse voetbal gehad en hij heeft me meegenomen naar Sunderland - Manchester United, de laatste match van het seizoen '11-'12. Feestende Mancunians in het uitvak, totdat de eindstand van City - QPR op het scorebord verscheen.
Sinds dan al 2 Wear-Tyne derby's gaan kijken, iets wat we elk jaar proberen te herhalen. Ondertussen heeft er zich een vast groepje gevormd om die trip te maken en zijn we officieel erkend als Belgian Branch. We hebben ginds ook plaatselijke mensen leren kennen. Zij regelen onze tickets, nodigen ons samen met de hele familie elke keer bij hen thuis uit voor een uitgebreide lunch op de dag voor "derby day", duiken samen met ons het plaatselijke nachtleven in (Geordie Shore is not a lie

), enz.
Kortom, zij behandelen ons bijna als familie en vice versa. Altijd een ongelooflijk hartelijk weerzien. Naar ginder trekken is dus iets wat ik niet meer zou kunnen missen. It's not always about football, it's also about the people.