Het bestaan ervan is niet zozeer geheim, maar de testen die erop gebeuren wel, daarom is het niet publiek toegankelijk. Het domein is gigantisch groot, telt indoor-testfaciliteiten en outdoor testbanen van alle denkbare soorten met een totale lengte van maar liefst 80km. Stel dat dit enorme gebied ooit toegankelijk zou worden, dan heb je ineens een hoop circuits bijeen, waar de meest uiteenlopende motorsporten kunnen worden beoefend: stock car racing (op de hellende ovaal), F1 of aanverwanten, rally (op de heuvels, off-road gedeelten en de wegen met verschillende ondergrond), drag racing (op de lange rechte stukken) en ga zo maar door.
Op volgende site vind je alle informatie: https://www.fordlpg.eu/
Ik ontdekte het vandaag bij toeval op de luchtfoto's op Google Panoramio (was op zoek naar een panoramafoto van het stadion van Lommel United). Er stond niet bij wat het was maar via Google en Wikipedia kwam ik het uiteindelijk te weten. Ik heb ook even het een en ander opgemeten: het domein is ongeveer 3,5km² groot en heeft een omtrek van 7,4km. Ter vergelijking: de Brugse en Brusselse stadscentra (binnen de (kleine) ring / oude omwalling) hebben een omtrek van bijna 8km.
Ik vind het in ieder geval een intrigerende locatie.
Heel uitzonderlijk zijn de banen open voor het publiek. Op 12 juni bijvoorbeeld kan je er fietsen of rolschaatsen (staat op de site onder gemeenschapsinitiatieven).