Inderdaad, heb enige tijd eens geprobeerd om een stadion in de tragel in te planten, rekening houdend met de gebouwen die blijven staan en de retail die moet geherlocaliseerd worden (blokker, leenbakker,enz) is er gewoon geen plaats voor een voetbalstadion.
Omdraaien lijkt mij op basis van uw studie(

) toch te krap hoor. Gaan de buren dat zien zitten, ruimte voor volk tijdens pauze buitenkant stadion, ik hoorde ook al zoiets waaien dat men spreekt van een verplichte afstand tussen plein en tribunes (dat zal dan ook wel een probleem worden).
Ik vrees, hoewel mijn hart zegt, blijven op de huidige locatie. Dat de zoektocht naar een nieuwe locatie de enige oplossing wordt. (maar vind wel dat een locatiestudie op huidige plaats ook moet gebeuren, zodat we het ook zwart op wit weten)
Ik persoonlijk denk dat de open ruimte achter de Colruyt één van de locaties moet zijn die ook eens onderzocht moet worden.
Deze locatie heeft weinig tot geen omwonenden, gemakkelijk bereikbaar, plaats genoeg en geen natuurgebied.
Is wel moerasgebied, maar daar zijn in de tijd waarin we leven wel oplossingen voor zeker (colruyt heeft daar tenslotte ook gebouwd)
De grond is eigendom van De Jonghe, maar rekening houdend met zijn voetbalverleden opent dit misschien perspectieven.