Guldensporenstadion [9.399 - KV Kortrijk]

Re: KV Kortrijk - Guldensporenstadion

Berichtdoor witn » do 09 okt 2008, 17:37

Nieuwe tribune KVK op 24 oktober ingewijd
KORTRIJK - Op vrijdagavond 24 oktober om 20.30 uur wordt door de stad en door eersteklasser KVK Kortrijk de nieuw gebouwde zittribune met enig feestgedruis ingewijd. Diezelfde avond ontvangt KVK thuis Excelsior Moeskroen, een burentreffen dat ook op televisie wordt uitgezonden. De tribune ligt tegenover de hoofdtribune en telt 1.600 zitplaatsen. Met de bouw ervan bezit het stadion nu een capaciteit van 9.500 plaatsen waarvan 5.500 zitplaatsen. De nieuwe tribune werd door de stad in een recordtijd werd gerealiseerd. De clubkleuren rood en wit zijn erin verwerkt. Al op 15 oktober moeten de werken klaar zijn want tegen dan moet het stadion de goedkeuring krijgen van de licentiecommissie van de Belgische Voetbalbond. (bvc)
Bron: Het Nieuwsblad
witn
Beheerder

Berichtdoor Chimaera » vr 10 okt 2008, 12:24

Aanvankelijk viel ik er van achterover dat die tribune slechts 1.600 zitplaatsen zal tellen. De benedenring van de lange tribunes van het Jan Breydelstadion bijvoorbeeld telt circa 2.300 plaatsen, en zijn toch lager dan de gerenoveerde tribune van het Guldensporenstadion. Maar de tribune in Kortrijk is een stuk steiler, en het dak neemt een ferm deel van de totale hoogte in. Uiteindelijk zijn er slechts een 10-tal rijen, en dan houden die 1600 plaatsen wel steek.
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor witn » za 11 okt 2008, 18:53

Er bestaat een kleine kans dat ik volgend weekend nog eens naar Kortrijk ga kijken, als ik ga zal ik zeker wat foto's nemen.

PLECHTIGE HEROPENING GULDENSPORENSTADION

IEDEREEN NAAR KVK-MOESKROEN VOOR AMPER €5

Zoals jullie al enige tijd weten is KV KORTRIJK terug op het toneel waar het hoort te zijn : in eerste klasse;

De stad Kortrijk leverde enorme inspanningen om ons theater, het Guldensporenstadion, met verbluffend resultaat aan te passen :

-nieuw sanitair
-vernieuwde kleedkamers
-nieuwe stadionverlichting
-prachtige, nieuwe loges
-een fantastische vernieuwde zittribune
-een nieuwe perszaal
-heropgefriste kantine kant MEENSESTEENWEG

Het Guldensporenstadion ademt opnieuw voetbal. Nergens in België kan de voetballiefhebber van zo dichtbij en zo intens eersteklassevoetbal beleven.

Samen met de stad Kortrijk wil KVK het Guldensporenstadion feestelijk inhuldigen. Samen met uw gezin, uw vrienden, uw collega’s, uw vereniging, uw zakenrelaties, ja met iedereen. ALLEN SAMEN VOOR KVK.

Wij willen dit massaal vieren !!!

Daarom kan u de topper KVK-MOESKROEN op vrijdag 24 oktober om 20.3O uur bijwonen voor de feestprijs van slechts €5 !!!

Deze prijs geldt voor alle tribunes (behalve de hoofdtribune) en voor alle leeftijden.

TOPVOETBAL AAN EEN SPOTPRIJS IN EEN FANTASTISCH STADION!!! WE MAKEN ER EEN ONGELOOFLIJK FEEST VAN!!!

-De loketten zullen de avond van de wedstrijd om 18.30 uur geopend zijn.
-Bedrijven die gegroepeerd wensen te zitten kunnen hun kaarten het best via é-mail bestellen op ticketing@kvk.be, wil de tickets dan ook ten laatste op woensdag 22 oktober af te halen op het secretariaat tijdens de openingsuren (iedere werkdag van 15 uur tot 19 uur met uitzondering van dinsdag, ook op zaterdag tussen 10 uur en 11 uur).

http://www.kvk.Be
witn
Beheerder

Berichtdoor Zulte Waregem Sup » di 14 okt 2008, 16:56

Foto vandaag genomen. Die tribune valt goed mee. De rest van het stadion heeft wel dringend een opknapbeurt nodig, vind ik...
Zulte Waregem Sup

Berichtdoor witn » zo 19 okt 2008, 10:23

Bedankt voor de foto's! :respect: Het is de eerste deftige foto dat ik zie van de nieuwe tribune.

Het is een mooie tribune geworden, het enige minpuntje dat ik zie zijn die palen.
Het Guldensporenstadion is natuurlijk geen modern stadion, maar het mag best gezien worden vind ik. De tribunes staan dicht op het veld en er heerst altijd een goede sfeer.

Als ik moet kiezen om een voetbalmatch bij te wonen in mn omgeving, kies ik zeker voor Kortrijk, ten voordele van Roeselare en Waregem. (Als Club Brugge natuurlijk niet speelt. ;) )
witn
Beheerder

Berichtdoor witn » vr 24 okt 2008, 14:05

KVK pakt uit met nieuwe tribune
Club verhoogt capaciteit tot 9.407 zit- en staanplaatsen

KORTRIJK - In het stadion van KV Kortrijk kan je vrijdag slechts voor 5 euro de match tegen Moeskroen zien. De normale prijs is 12 of 18 euro. Reden van de korting is inhuldiging van de nieuwe zittribune van het Guldensporenstadion. Het is net is op tijd af zodat de eersteklasser geen boete oploopt.

KVK-voorzitter Joseph Allijns had op het einde van het voetbalseizoen vorig jaar nog schrik dat de club een boete aan zijn broek zou hebben omdat het stadion niet aan de normen zou voldoen van eerste klasse. Het bleek uiteindelijk nergens voor nodig. De licentiecommissie van de KBVB kon vaststellen dat de werken netjes op tijd klaar waren.

KVK beschikt nu over een grondig vernieuwde zittribune van 1.667 plaatsen. 889 daarvan zijn afgezonderd in en apart compartiment voor de bezoekers. Het stadion telt nu in totaal 9.407 plaatsen waarvan 6.216 zitplaatsen. 'In elk geval zijn er nu veel meer dan de vereiste 8.000 plaatsen waarvan verplicht 5.000 zitplaatsen', zegt schepen van Sport Stefaan Bral. De stad bekostigde het hele project. Het trok daarvoor dik twee miljoen euro uit.

Naast een grote verbetering aan zitcomfort, is de vernieuwing ook visueel een verademing. Niemand moet nu immers nog naar de met betonrot aangetaste tribune kijken. Iets anders dat aangepast werd, is de veldverlichting die nu het vereiste minimum van 800 lux telt. Voorheen was dat slechts 400 lux. Daarmee is KVK wel nog niet UEFA-gerechtigd, want daarvoor is 1.200 lux nodig. Een Europees ticket dit seizoen echter toch nog hoog gegrepen, hoe vaak de club al als aanwinst in eerste klasse bejubeld werd. Er is ook bijkomende camerabewaking op vraag van de veiligheidsdiensten.

Eén klein minpunt toch: de onderste rij van de nieuwe zittribune zal de toeschouwers maar net toelaten om boven de schutting uit te kijken.

Het clubbestuur hoopt vrijdagavond voor de inwijding van de nieuwe zittribune alleszins op een vol huis en werkt daarom eenmalig met kortingsprijzen. De eretribune telt uiteraard niet mee. De verkoop loopt vlot, zo is gezegd, en dus zou het wel eens kunnen dat vrijdagavond een eerste test wordt voor de parkeercapaciteit in de buurt van het stadion. Echt overschot aan parkeergelegenheid is er zeker niet, maar zo zei manager Patrick Turcq: 'We bekijken momenteel de mogelijkheid om gebruik te maken van bedrijven in de buurt zoals Malysse, Cheyns en Rigolle.'
witn
Beheerder

Berichtdoor jenske » vr 24 okt 2008, 15:00

slechts 889 plaatsen voor de bezoekers? :shock:

Jammer... Wel leuk dat ze dat bouwvallig ding hebben vernieuwd.

Weg is ook de leukste verplaatsing van het seizoen. Als bezoeker op de tribune achter het doel staan was fantastisch. Nu worden we in een hoekje gedwongen, hopelijk zonder prijsstijging.
Essevee!
jenske

Re: Guldensporenstadion [KV Kortrijk - 9.399]

Berichtdoor witn » zo 17 mei 2009, 08:04

15/05/2009

Voetbalclub krijgt nieuwe kantoren

KORTRIJK - KV Kortrijk heeft nood aan bijkomende kantoorruimte en diende daarom een aanvraag in voor het plaatsen van tijdelijke kantoorunits. Die komen naast de cafetaria van het Guldensporenstadion.
Het dossier wacht nog op het advies van Brugge. Kortrijk heeft al gunstig advies verleend.

De tijdelijke kantoren zullen bestaan uit zeven containers, die in twee bouwlagen worden geplaatst. Intussen zijn in het stadion ook enkele nieuwe drankstandjes geplaatst. Deze strakke prefabgebouwtjes zijn ontworpen door de Belgische designer Fabiaan Van Severen. (vkk)

(vkk)
witn
Beheerder

Berichtdoor Zeno2 » ma 01 jun 2009, 17:09

Daar gaan we weer... tijdelijke containers. In Belgie betekent dat tijdelijk permanent voor de eerste 25 jaar.
Afbeelding

Het Guldensporenstadion is best een gezellig stadion met nog een echte 'kop'.
De huidige locatie laat amper uitbreiding toe, vooral de ruimte achter de lange zijden is zeer beperkt.
Een nieuwe locatie is een noodzaak wanneer men een modern stadion nastreeft.
Zeno2

Berichtdoor dewitte » za 20 jun 2009, 09:41

Ik vind dat ze de houten banken wel eens mogen vervangen door zitjes,
zeker nu ze in 1ste klasse blijven.
het stadion zou dan toch al wel mooier en iets moderner ogen denkik :)
dewitte

Berichtdoor Chimaera » wo 13 okt 2010, 16:21

Bericht op Sporza:

KV Kortrijk moet tribune sluiten

wo 13/10/2010 - 11:36 Het Sportcomité van de Koninklijke Belgische Voetbalbond (KBVB) heeft KV Kortrijk een boete van 3.500 euro gegeven. De club heeft een aantal afspraken over de spelerstunnel niet is nagekomen.

Volgens het Sportcomité worden de (bezoekende) spelers en de scheidsrechters te weinig afgeschermd van het publiek. Ze worden regelmatig bespuwd en bekogeld met bier. Het Sportcomité had Kortrijk vorig seizoen al een voorwaardelijke sanctie opgelegd. Die is nu naar een effectieve straf omgezet.

KV Kortrijk moet 3.500 euro boete betalen. De club moet ook de tribune boven de kleedkamers (3.500 plaatsen) tijdelijk sluiten tot het probleem is opgelost.
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor 24_KRCM » wo 13 okt 2010, 18:43

Tja, t'zal ze leren als ze ni wille luisteren...
24_KRCM

Berichtdoor jenske » do 14 okt 2010, 10:08

Zoals bij de kleine kinderen. Eerst straffen vooraleer het belletje gaat rinkelen.
Dit vind ik eigenlijk nog redelijk onverantwoord. Als club deze zaken niet opvolgen...
Essevee!
jenske

Berichtdoor 24_KRCM » do 14 okt 2010, 10:26

jenske schreef:Zoals bij de kleine kinderen. Eerst straffen vooraleer het belletje gaat rinkelen.
Dit vind ik eigenlijk nog redelijk onverantwoord. Als club deze zaken niet opvolgen...

Nu lees ik vandaag dat Kortrijk er "meteen werk van zal maken en de tribune zal open zijn volgende thuismatch". als KBVB zou ik nu op mijn strepen staan, en bleef die tribune dicht. Hier wordt lang op gehamerd bij Kortrijk, dat iets moet gedaan worden aan die spelerstunnel. Maar er moet eerst een sanctie komen vooraal ze er ook maar iets willen aan doen.
24_KRCM

Berichtdoor Chimaera » do 14 okt 2010, 11:37

Inderdaad, eerst moet je maatregelen nemen, dan pas schieten ze wakker:

KV Kortrijk maakt snel werk van tunnel

do 14/10/2010 - 09:33 KV Kortrijk laat weten dat de staantribune achter het doel geopend zal zijn voor de komst van competitieleider Racing Genk, volgende week vrijdag. De club doet er alles aan om een spelerstunnel te plaatsen tegen de volgende thuismatch.

KV Kortrijk moest de staantribune boven de kleedkamers sluiten van de voetbalbond, omdat het een aantal afspraken over een spelerstunnel niet had nageleefd. De club kreeg ook een boete van 3.500 euro.

bron: Sporza
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor jenske » vr 15 okt 2010, 13:08

KV Kortrijk koopt slurf op wielen
15-10-2010
Het Sportcomité tikte KV Kortrijk op vingers met een boete van 3.500 euro. Er volgde ook een verbod om de staantribune aan de kant van de kleedkamers nog te gebruiken. Een reactie blijft niet uit. Kortrijk investeert 25.000 euro in een slurf op wielen.

In het verleden werden spelers wel eens bekogeld met projectielen. Van een goede afscherming was geen sprake. De slurf op wielen kan tot tien meter uitgerold worden. Bij Kortrijk maken ze zich sterk dat ze bij de volgende thuiswedstrijd, tegen koploper Racing Genk, wel tickets mogen verkopen voor de bewuste staantribune.

Ik zou bijna hopen dat ze er niet tijdig is, zodoende dat de club het eens kan voelen...
Essevee!
jenske

Berichtdoor Chimaera » vr 15 okt 2010, 14:25

Tiens, de kleedkamers bevinden zich onder de staantribune achter doel? Dat wist ik niet. Dat is natuurlijk vragen om problemen, zeker als je dan ook nog eens geen uitschuifbare spelerstunnel hebt.

Die "slurf op wielen" (ik kan me er iets bij voorstellen) zal wel (3x per match) tot op het veld moeten worden uitgerold om de spelers die bescherming te bieden.
Chimaera
Beheerder

Berichtdoor jenske » di 19 okt 2010, 14:09

Chimaera schreef:Tiens, de kleedkamers bevinden zich onder de staantribune achter doel? Dat wist ik niet. Dat is natuurlijk vragen om problemen, zeker als je dan ook nog eens geen uitschuifbare spelerstunnel hebt.

Die "slurf op wielen" (ik kan me er iets bij voorstellen) zal wel (3x per match) tot op het veld moeten worden uitgerold om de spelers die bescherming te bieden.

Zoals in Brugge dus... Kostprijs van deze 'olifant' bedraagt 22.000 euro's
Essevee!
jenske

Berichtdoor Chimaera » di 19 okt 2010, 15:36

jenske schreef:
Chimaera schreef:Tiens, de kleedkamers bevinden zich onder de staantribune achter doel? Dat wist ik niet. Dat is natuurlijk vragen om problemen, zeker als je dan ook nog eens geen uitschuifbare spelerstunnel hebt.

Zoals in Brugge dus... Kostprijs van deze 'olifant' bedraagt 22.000 euro's
De situatie is toch niet te vergelijken. In Brugge is er een behoorlijk grote marge rond het veld (door de verkleining van het veld tot 105x68), bovendien bevindt de spelerstunnel er zich in de hoofdtribune, niet in de spionkop en tussen de dugouts in (normale locatie). Of heb je het over de vorm van de spelerstunnel? In Brugge een normale uitschuifbare spelerstunnel, in doorschijnende (plexiglazen) segmenten, toch geen "slurf". Bij die slurf denk ik aan een paar halve hoepels op wielen met stof ertussen.
Chimaera
Beheerder

Re: Guldensporenstadion [9.399 - KV Kortrijk]

Berichtdoor Chimaera » ma 26 sep 2011, 22:29

Vorige week dinsdag (KVK-RAFC, 1/16e finales BVB, 20u30, 1-1, Kortrijk door op penalty's) heb ik mijn Antwerpse stiefbroer vergezeld naar Kortrijk. Als je het enorme Jan Breydelstadion met zijn gigantisch veld gewoon bent is dit toch wel helemaal iets anders: pal tegen de straat en omliggende bebouwing, die oude, kop-achtige doeltribunes dicht op het klein ogende veld. Klein maar lekker compact en gesloten.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Chimaera
Beheerder

VorigeVolgende

Keer terug naar Huidige Stadions