[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4668: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4670: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4671: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4672: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3815)
Belstadions.net • Toon onderwerp - Oskar Vankesbeeckstadion [13.687 - KRC Mechelen]

Oskar Vankesbeeckstadion [13.687 - KRC Mechelen]

Huidige stadions met bouwkoorts.

Re: Oskar Vankesbeeckstadion [13.687 - KRC Mechelen]

Berichtdoor Chimaera » zo 26 jan 2014, 21:24

Er is de laatste tijd zoveel nieuws over Belgische stadionprojecten, van nationaal stadion tot vierde klasse, dat ik hoop dat een groot deel ervan geen luchtspiegelingen blijken...
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Oskar Vankesbeeckstadion [13.687 - KRC Mechelen]

Berichtdoor Greenboy » ma 27 jan 2014, 23:35

Eindelijk, inderdaad bij veel clubs spreken ze over en nieuw stadion of een verbouwing van hun stadion. Het wordt tijd!! Als je ziet hoeveel volk AA Gent nu krijgt tov vorig seizoen!! En je kan niet zeggen dat het aan hun goede voetbal ligt. Dat is de weg van de vooruitgang. Ik ben vooral benieuwd naar, uiteraard hoe kan het ook anders, naar dit project. Het zou, volgens de investeerder, vrij snel moeten gaan. Als ik me niet vergis, zou deze week de overeenkomst moeten getekend worden.
Eind februari de eerste schetsen en eind juni de bouwvergunning. Dat zou dus heel erg snel zijn. Tegen 2015-2015 zou de tribune er moeten staan. Wat ik me wel afvraag is hoe ze die tussenperiode, als de oude tribune weg is, gaan overbruggen.

Het embleem van Racing, dat nu prachtig op de tribune staan, wordt ingewerkt in de nieuwe evenals de beroemde spreuk, net boven de spelerstunnel: WAAR EEN WIL IS, IS EEN WEG -egypt- -egypt-
Greenboy
 
Berichten: 684
Geregistreerd: zo 18 mei 2008, 09:22

Re: Oskar Vankesbeeckstadion [13.687 - KRC Mechelen]

Berichtdoor Greenboy » ma 17 feb 2014, 17:34

Ook onze tribune heeft te lijden gehad van de storm. Afgelopen zaterdag was ze voor 50% gesloten.

Begin volgende maand wordt de definitieve overeenkomst ivm de nieuwe tribune ondertekend. De uitvoeringstermijn zou erg snel zijn, zeker naar Belgische normen. Ik ben benieuwd!!
Greenboy
 
Berichten: 684
Geregistreerd: zo 18 mei 2008, 09:22

Re: Oskar Vankesbeeckstadion [13.687 - KRC Mechelen]

Berichtdoor Chimaera » wo 19 feb 2014, 15:07

Ik heb het ook gelezen: http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 6_00981776

Het Mechelse voetbal wordt precies niet gespaard door Moeder Natuur, eerst ADK en een maand later OVK...

Laat ons hopen dat ook op vlak van vergunningen e.d. Racing niet dezelfde tegenslagen te verwerken krijgt als KV!
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Oskar Vankesbeeckstadion [13.687 - KRC Mechelen]

Berichtdoor Greenboy » ma 03 maart 2014, 17:46

Op de algemene vergadering van afgelopen zondag, werd een belangrijke hindernis uit de weg geruimd voor de bouw van een nieuwe tribune. De vier nog resterende bestuursleden van voor de opstart van het project hebben ontslag genomen op vraag van de projectleider Bart Vanhamme. Zodoende kan hij nu zelf zijn mannetjes in het bestuur plaatsen en staat het bestuur nu eensgezind achter het project. Dat zou al ver gevorderd zijn al zijn er geen concrete aanwijzingen dat dat effectief zo is. Het enige dat ik heb kunnen opvangen is dat de tribune de volledige lengte van het veld zal innemen, 25 meter breed zal zijn en vier verdiepingen zal tellen. Ook zal er nog een ondergrondse parking zijn. Voor zover ik begrepen heb zouden er eerst een deel staanplaatsen blijven en daarboven zitplaatsen.

Men is blijkbaar nu alle vergunningen in orde aan het brengen. De voorziene startdatum van de werken is na het seizoen 2014-2015.
Het lijkt me wel onmogelijk om tijdens de werken op het OVK te spelen. Dat is dus nog een bijkomend probleem!

Ik ben benieuwd naar de volgende stap en hoop dan al wat schetsen te kunnen delen.
Greenboy
 
Berichten: 684
Geregistreerd: zo 18 mei 2008, 09:22

Re: Oskar Vankesbeeckstadion [13.687 - KRC Mechelen]

Berichtdoor girondin » di 04 maart 2014, 10:39

Blijft toch een spijtige zaak dat ze zo'n mooie tribune gaan afbreken, de inkom met het logo en de trap alleen al. Hopelijk wordt het meubilair en de mooie trofeenkasten gerecupereerd.

Ook naar de toekomst toe heb je geen uitbreidingsmogelijkheden achter het doel en aan de andere lange zijde.
girondin
 
Berichten: 178
Geregistreerd: di 09 jul 2013, 11:03

Re: Oskar Vankesbeeckstadion [13.687 - KRC Mechelen]

Berichtdoor Greenboy » di 04 maart 2014, 12:01

Tuurlijk is het een mooie tribune, maar 'oud' en versleten. De mooie zaal binnen zal uiteraard gerecupereerd worden denk ik. Ook het logo dat in de tribune nu zichtbaar is, wordt gerecupereerd in de nieuwe tribune., net als de slagzin: "Waar een wil is, is een weg". Maar concrete plannen verwacht ik toch binnen niet al te lage termijn.

Aan de lange zijde kan er gerust een andere tribune komen, daar is meer dan plaats genoeg! Ook achter 1 van de doelen is er plaats genoeg voor een tribune. Alleen aan de straatkant, achter het doel, kan er niet uitgebreid worden (zelfs geen dak) omwille van de appartementen die er staan. Maar dat is zeker niet aan de orde. Als er 1 grote nieuwe tribune staat, zal er voor de rest niet veel gebeuren denk ik.
Greenboy
 
Berichten: 684
Geregistreerd: zo 18 mei 2008, 09:22

Re: Oskar Vankesbeeckstadion [13.687 - KRC Mechelen]

Berichtdoor Greenboy » za 08 maart 2014, 21:34

Morgen in de zevende dag komt onze investeerder, Bart Vanhalle, in de zevende dag een woordje uitleg geven over de toekomst van Racing!
Ook een speler komt aan bod. Maar ik zal met interesse luisteren naar wat hij te vertellen heeft. Hopelijk komen we iets meer te weten over de stadionplannen, maar het zal zeker aan bod komen, anders was Bart Vanhalle daar niet geweest!!!!! -egypt- -egypt-

[url][url]http://www.een.be/programmas/de-zevende-dag/de-zevende-dag-deze-week[/url][/url]

Dit lijkt me geen luchtbel te zijn!!!!! -yes-
Greenboy
 
Berichten: 684
Geregistreerd: zo 18 mei 2008, 09:22

Re: Oskar Vankesbeeckstadion [13.687 - KRC Mechelen]

Berichtdoor Greenboy » zo 09 maart 2014, 12:33

Mooie reportage over DE Racing in de zevende dag!!
Na het volgende seizoen beginnen dus de verbouwingen. Blijkbaar gaat het dus NIET over 1 nieuwe tribune maar over een VOLLEDIG nieuw te bouwen stadion. Dat komt wel op identieke plaats waar het huidige stadion staat!. Langzaam maar zeker worden we terug op de voetbalkaart gezet in België!! -egypt- -egypt- -egypt-

En nu zal het wachten worden tot de eerste schetsen beschikbaar worden. Men is al volop aan de plannen aan het werken, net als voor de vergunningen waar me ook al bezig is met het leggen van de contacten. -yes-
Greenboy
 
Berichten: 684
Geregistreerd: zo 18 mei 2008, 09:22

Re: Oskar Vankesbeeckstadion [13.687 - KRC Mechelen]

Berichtdoor Chimaera » zo 09 maart 2014, 13:16

Mooi! Een beetje ambitie mag niet mankeren bij het uittekenen van de plannen. Promotie naar tweede klasse zit er dik in dit seizoen, Racing mag met zijn traditie en achterban gerust wat hoger mikken dan het minimum van 4000 plaatsen (dat heeft het al - 1900 zitplaatsen en zo'n 12000 staanplaatsen, het nieuwe stadion komt er dan ook vooral omdat OVK sterk verouderd is) en wat mij betreft, direct of via uitbreidingsmogelijkheden, zelfs rekening houden met een eventuele toekomstige promotie naar het hoogste niveau (8000 plaatsen vereist waarvan 5000 zitjes), ook al kan dat beter niet met zoveel woorden worden uitgesproken.

Wat zou het toeschouwerspotentieel van Racing Mechelen zijn op korte termijn in tweede klasse met een nieuw stadion en op langere termijn in eerste?
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Oskar Vankesbeeckstadion [13.687 - KRC Mechelen]

Berichtdoor Chimaera » zo 09 maart 2014, 13:53

Goesting gekregen om iets te proberen in Sketchup. Aangezien het toch om een volledig nieuw stadion gaat en er dus niks moet behouden blijven ga ik het veld 90° draaien. Zo krijg je een veel betere west-oost-oriëntatie, als er nu in de namiddag wordt gespeeld schijnt de zon toch vol op de hoofdtribune? Ook krijg je meer ruimte rondom en kan je het veld vergroten (dat is nu 100x65m denk ik). Nadeel is wel dat er misschien een oefenveld verloren gaat.
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Oskar Vankesbeeckstadion [13.687 - KRC Mechelen]

Berichtdoor Greenboy » zo 09 maart 2014, 14:46

-clap-

Het veld zal, voor zover ik weet uiteraard, niet gedraaid worden. In eerste instantie komt er een nieuwe hoofdtribune met een lengte van 100 meter en een breedte van 25 meter. Ondergronds komen er parkeerplaatsen. Maar veel is er nog niet over
bekend. Het veld kan men groter maken binnen de bestaande plaatsen van de tribunes. Er is nog plaats. Vroeger lag er een atletiekpiste (is asse met 4 banen dacht ik). De piste is verdwenen, uiteraard achter de doelen), maar voor de hoofdtribune en de overdekte staantribune is de plaats daarvan nog aanwezig.

Ik ben benieuwd wat men er van gaat maken.

Toeschouwersaantal in tweede klasse is echt koffiedik kijken. Het is 20 jaar geleden dat we daar stonden. Ik denk dat we qua toeschouwers vergelijkbaar zullen zijn met Geel...
Greenboy
 
Berichten: 684
Geregistreerd: zo 18 mei 2008, 09:22

Re: Oskar Vankesbeeckstadion [13.687 - KRC Mechelen]

Berichtdoor Chimaera » zo 09 maart 2014, 17:24

In de breedte is inderdaad genoeg plaats om te verbreden: zo kan je het veld verbreden tot 68m, de marges tot 6m en dan nog een hoofdtribune van 25m breed bouwen (met behoud van de mooie centrale gevelpartij en de inkomhal). In de lengte is het een ander paar mouwen. Veld kan verlengd worden tot 105m en de marges tot 7,5m maar dan is maar plaats voor een tribune aan één kant. Ik las hier ergens dat er geen dak bovenop de tribune aan de straatkant mogelijk is vanwege het appartementsgebouw. Ik heb dat opgelost door de tribune daar te verlagen. Ik denk dat de hoogte van de huidige tribune daar ongeveer 4 meter is. Als je het aantal rijen staanplaatsen terug brengt van de circa 15 nu naar een tiental kan er nog een dak bovenop zonder de huidige hoogte te overschrijden. Die tribune zou zo'n 1200 supporters kunnen ontvangen. Maar als men het veld wil verlengen kan men dat misschien beter doen in de richting van het flatgebouw en een (hogere) tribune bouwen aan de overkant. Of is dat dan weer een probleem voor de huizen daar?

Ik heb ook al even geprobeerd om de hoofdtribune te ontwerpen zoals op de schets. Door de muur vooraan zal het veld of de tribune moeten verschoven worden tegenover de huidige locatie anders zal men het niet volledig kunnen zien. Maar misschien moeten we ons niet te veel aantrekken van die schets. De capaciteit schat ik (bij 14-15 rijen zoals op de schets en staanplaatsen ervoor) op zo'n 4500.

Op de andere lange zijde kan, als de huidige grondinname en hoogte behouden blijft, een tribune opgetrokken worden met 1400 zitplaatsen of 2800 staanplaatsen.

Met een identieke staantribune op de westkant als aan de overzijde kom je aan 8700 plaatsen. Het aantal zitplaatsen is net niet voldoende voor eerste klasse maar door een minieme uitbreiding (de doeltribunes een paar meter langer maken) en het omvormen van 1600 staanplaatsen tot 800 zitplaatsen valt dat perfect op te lossen.
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Oskar Vankesbeeckstadion [13.687 - KRC Mechelen]

Berichtdoor Greenboy » zo 09 maart 2014, 18:00

Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk uit de bus gaat komen. Een stadion met ongeveer 10.000 plaatsen zou op termijn mooi zijn, maar of dat realistisch is, daar ben ik niet zo zeker van.
Greenboy
 
Berichten: 684
Geregistreerd: zo 18 mei 2008, 09:22

Re: Oskar Vankesbeeckstadion [13.687 - KRC Mechelen]

Berichtdoor Greenboy » do 13 maart 2014, 23:04

Greenboy
 
Berichten: 684
Geregistreerd: zo 18 mei 2008, 09:22

Re: Oskar Vankesbeeckstadion [13.687 - KRC Mechelen]

Berichtdoor Chimaera » di 18 maart 2014, 12:59

kan de reportage (Zevende Dag) nog bekeken worden.
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Oskar Vankesbeeckstadion [13.687 - KRC Mechelen]

Berichtdoor Greenboy » do 27 maart 2014, 09:45

Greenboy
 
Berichten: 684
Geregistreerd: zo 18 mei 2008, 09:22

Re: Oskar Vankesbeeckstadion [13.687 - KRC Mechelen]

Berichtdoor Chimaera » do 27 maart 2014, 14:32

Men zit duidelijk niet stil. Ik ben benieuwd naar die eerste plannen.
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

Re: Oskar Vankesbeeckstadion [13.687 - KRC Mechelen]

Berichtdoor Greenboy » do 10 apr 2014, 22:17

Vanavond, na het behalen van de licentie voor 2e nationale, gaf het bestuur bij monde van Bart Vanhalle wat meer uitleg.
Het ging over drie zaken:
1. Uiteraard het behalen van de licentie
2. De sportieve uitbouw van de ploeg
3. De nieuwe tribune (nu spreekt men al van een nieuw stadion).
Het belangrijkste dat ik er van onthou::
* De onderhandelingen met drie a vier (commerciële) partners zijn rond!!
* De onderhandelingen met stad en andere voor de vergunningen lopen erg goed en in een constructieve geest. Heeft heeft een goed woord over voor de stad die echt meewerkt met Racing!!
* Over twee weken komen zullen eerste zichtbare tekeningen (of maquette??) aan de supporters getoond worden.

Belangrijk: Bart Vanhalle was in eerste instantie p Racing gekomen om voor de centjes te zorgen en de uitbouw van een tribune. Ondertussen is hij ondervoorzitter en heeft hij al heel wat aanzien in de club gekregen! Een volledig nieuwe bestuursploeg verzet op enkele maanden bergen werk. Wat ik nu op Racing zie en merk (en ik ben al meer dan 40 jaar supporter!!) heb ik nog nooit gezien. Dit is een project waar ik 100% in geloof en dat wil wat zeggen na projecten met Georgiërs of Mexicanen die de hemel beloofde!!

Mijn volgende post hoop ik dat er tekeningen van een nieuwe hoofdtribune zullen bijzitten!!
Greenboy
 
Berichten: 684
Geregistreerd: zo 18 mei 2008, 09:22

Re: Oskar Vankesbeeckstadion [13.687 - KRC Mechelen]

Berichtdoor Chimaera » zo 27 apr 2014, 16:35

Proficiat met de titel, Racing!
Chimaera
Beheerder
 
Berichten: 3771
Geregistreerd: wo 20 feb 2008, 23:38
Woonplaats: Brugge

VorigeVolgende

Keer terug naar Verbouwingen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten